Muntanya

Jaume Guitart (Demon Car) s'emporta la victòria en la XVII Pujada a La Trona

 • Miquel Raventós (Demon Car) segon i, Joan Gil (Speedcar), tercer

• Joaquim Gummà (BMW 323I E21) s'imposa en Regularitat Sport

• Ramon Martí (BMW 320I), el millor en Regularitat

 Les Masies de Voltregà s'ha llevat amb un magnífic dia per a disputar la XVII Pujada a La Trona, cita puntuable per al Campionat de Catalunya de Muntanya i emmarcada dins del MOTORFESTIVAL Les Masies de Voltregà. La prova, organitzada per V-Line Org. conjuntament amb l'Ajuntament de la localitat osonenca, ha suposat un total èxit de participació i competició en el qual, després de les dues pujades de cursa de les quals constava, Jaume Guitart (Demon Car) ha resultat vencedor.

 Els millors especialistes s'han citat a La Trona

El dia s’ha iniciat amb les primeres pujades d'entrenament a la cèlebre carretera BV-4608, del pk 13 al 7, és a dir, des del Centre QUINTANES fins a poc abans de l'encreuament de Sobremunt. En total, van ser 69 els pilots autoritzats a sortir en les modalitats de Velocitat, Regularitat Sport i Regularitat.

 Així, ja en els entrenaments es va poder palpar per on aniria la prova. Miquel Raventós (Demon Car) i Joan Gil (Speedcar) arribaven a La Trona com a primer i segon classificat, respectivament, del Campionat de Catalunya de Muntanya en la categoria CM+ i eren ells els qui anaven més ràpids en aquestes pujades d'entrenament, juntament amb Jaume Guitart (Demon Car). No obstant això, era aquest últim el que s'emportava el millor temps en la cursa 1 parant el crono en un molt bon registre que el situava a més de dos segons de Raventós i a 3,8 de Gil.

 En CM Promoció el més ràpid de la primera pujada va ser Eudald Carbonell (Demon Car CM R2), amb un considerable avantatge sobre el segon, Marc Solsona (Speedcar GTR Evo). Pel que fa als Turismes, millor temps per a Joan Salvans (Porsche GT3 Cup), seguit de Josep Mª Soler (Porsche 997 GT3) i Enrique Perelló (Porsche 911 GT3).

 En la segona pujada de cursa tornava a ser Jaume Guitart el que millor sortejava les selectives i virades corbes d'aquest mític tram de 5,7 km i, així, es proclamava vencedor de la XVII Pujada a La Trona i es treia l'espina de la passada edició, en la qual es va classificar en segon lloc, quedant-se a les portes de la victòria. Finalment, Miquel Raventós anotava el segon millor temps i Joan Gil era tercer.

 Un brillant Eudald Carbonell es va emportar el triomf en CM Promoció i Marc Solsona i Felipe Brandao (Speedcar GTR) van completar el podi de la categoria. Quant als turismes, victòria clara de Joan Salvans, seguit d'Enrique Perelló i Josep Mª Soler.

 El millor de la categoria 1 va ser Edgar Pérez (Peugeot 106 GTI) i Roger Serrador (Citroën Saxo) es va emportar tots els honors en la categoria 2.

 Trepidants lluites en Regularitat Sport

En Regularitat Sport es va viure una interessant lluita a dues bandes, amb Joaquim Gummà (BMW 323I E21) i Jordi Auret (Peugeot 205 1.9 GTI) com a protagonistes, els qui van anar intercanviant posicions al capdavant fins a arribar a l'última passada separats per tan sols 1,6 punts. Finalment va ser Gummà qui es va alçar amb la victòria, mentre que Auret es va haver de conformar amb el segon calaix del podi i Jordi Pitarch (VW Golf GTI MK2) va ser tercer.

 En Regularitat, Ramon Martí (BMW 320I) va ser el més constant durant tota la prova per acabar amb la victòria a la butxaca. El va seguir molt de prop Josep Garcia (Porsche 911 SC) i va ocupar l'última posició del podi Albert Badia (BMW 325i).

 D'aquesta manera, la Pujada a La Trona va ser el colofó de dos intensos dies de pur motor, que corroboren el gran encert d'aquest nou format creat per V-Line Org., en el qual s'han ajuntat, en un sol cap de setmana, dues importants proves d'un alt nivell com són aquesta mítica pujada combinada amb el 1r Rallysprint Les Masies de Voltregà.

 

Font: Comuicació Vline

Imatge: Todomotor Rallys