Tercera prova de la temporada del Campionat de Catalunya de ral·lis, segona sobre asfalt, amb la disputa del Ral·li Empordà. Organitzada per l’escuderia Baix Empordà, la cursa tenia com epicentre La Bisbal i discorria per tres trams, - La Ganga, Santa Pellaia i Els Àngels - que els més d’un centenar de participants havien de fer a doble passada.
La prova era puntuable també per la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Campionat de Catalunya de Promoció, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més dels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i el Volant RACC.
La cursa prometia una aferrissada lluita per la victòria entre Albert Orriols, que participava amb un Ford Fiesta RS WRC, i Xavier Domènech, actual líder del català, amb el Citroën DS3 R5.
Orriols, amb Lluís Pujolar al seient del copilot, va començar la cursa marcant els millors temps. Després de dos escratx, una avaria mecànica el va deixar fora de carrera abans de la primera passada pels Àngels. El papers es canviaven i Xavier Domènech, que va abandonar la cursa pel mateix motiu l’any passat, passava a dominar la carrera. Amb Àxel Coronado de navegant, Domènech va fer un ral·li molt regular, sent el més ràpid en tots els 4 trams restants, i va arribar al final amb un avantatge de més d’un minut i mig sobre el segon classificat.
Josep Bassas, amb Manel Muñoz de copilot, es van classificar en segona posició. Al volant d’un Peugeot 208 VTI, va mantenir una interessant lluita amb el Citroën DS3 R3T de Joan Segú. L’osonenc es va posar segon en la quarta especial, a la Ganga, i va mantenir l’avantatge fins al final sumant un bon grapat de punts que li permetran escalar posicions en la classificació provisional del Campionat. Bassas i Muñoz serien els més ràpids entre els vehicles de dues rodes motrius i s’adjudicarien també la Copa Pirelli.
Segú, amb Alberto Gil al seient de la dreta, va marcar el segon millor temps en la darrera especial fins a acabar a dos segons de Bassas, ocupant la tercera posició final, la mateixa aconseguida fa un any a La Bisbal.
Miquel Labarias i Cristian Muñoz, amb un Peugeot 208 R2, van endur-se el triomf entre els participants de la Challenge Michelin.
El ral·li Empordà era puntuable també per al Campionat de Catalunya de Promoció. El triomf va ser per Ferran i Joan Aymerich que, amb un Ford Focus, van ser els dominadors de la cursa, especialment a partir de la segona passada per La Ganga.
Entre els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, la victòria va ser per a Xavier Marín i David Cendra, amb un Peugeot 107 MAX. Ivan Labrada i Aina Serarols, amb un Peugeot 106 S16, van ser segons, i Jaime Abad i Àlex Valle, tercers, a bord d’un Peugeot 106 GTI.
El Ral·li Empordà era puntuable també per als participants de Regularitat. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323. La segona posició va correspondre a Xavier Domingo i Jordi Vilagrà, amb un Porsche 911, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Joan i Jordi Galtés, amb un BMW 325 E30.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Antoni Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. La segona posició va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un Seat 1430. El podi el completarien José Manuel López i Gerard Ferrer, amb un Volkswagen Scirocco.
El Volant RACC / Trofeu Mavisa celebrava al Ral·li Empordà la segona cita de la temporada, de nou sobre asfalt. A la Bisbal, Jordi Salinas i el seu copilot Isaac Pujol van aconseguir un còmode triomf que els situa en la lluita pel títol en la copa de promoció del RACC. El segon lloc se'l va adjudicar la parella formada per Luka Larrosa i Brigitte Saurí. Sergi Francolí i la seva copilot Maria Salvo, guanyadors de l’anterior cursa del Volant van assegurar el tercer graó del podi i van vèncer entre els Júnior.
Per classes, Oriol Boluda i Elena García, amb un Peugeot 106 S16, van ser els millors en la classe 2. Pau De las Heras i Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3. Josep Bassas i Manel Muñoz van ser els millors de la classe 6, amb un Peugeot 208. La classe 7 va ser per a Joan Segú i Alberto Gil, amb un Citroën DS3 R3T. Jordi Medina i Joaquim Nogué, es van anotar la 8, amb un Renault Clio R3T, i Enric Xargay i Guifré Pujol, la 9, amb un BMW 2002. Ruben Cervera i Cristina Inés, amb un Ford Escort MK2, van guanyar la classe 10. Josep Solà i Robert Izquierdo van ser els millors en la classe 12, amb un Ford Sierra RS Cosworth. José María Martínez Vivancos i Gabriel Jiménez, van guanyar la 13 amb un BMW M3 E30. Oscar Segura i Alberto Fernández, amb un Renault Clio 16v, van ser els millors de la classe 14. Finalment, Xavier Domènech i Àxel Coronado, amb un Citroën DS3 R5, van guanyar la classe 16. .
La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li d’Osona del 30 de juny, sobre asfalt.