Vintena edició del Ral·li Ciutat d’Igualada. La prova, que va aplegar més d’un centenar d’equips, constava de tres trams que els participants havien de completar a doble passada. Organitzada pel Moto Club Igualada, la cursa puntuava per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més de les Copes de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i la Challenge Focuxtreme.
El triomf va ser per Xavier Domènech i Àxel Coronado, segon d’aquesta temporada a bord del seu habitual Citroën DS3 R5. La parella va començar liderant el ral·li des del primer tram i va marcar el millor temps en totes les especials fins a completar el recorregut amb un avantatge d’un minut i tretze segons sobre el segon classificat.
José María Martínez, amb Luka Larrosa de copilot, van rodar en segona posició durant el primer bucle però van caure al tercer lloc en la segona passada per Rauric-Conesa en un frec a frec emocionant amb Jan Solans i Mauro Barreiro, amb un Peugeot 208 R2. L’últim tram, amb els dos equips separats per poc més d’un segon, resultaria decisiu i permetria a la parella del BMW M3 recuperar el segon calaix del podi, aconseguint a més el triomf en dues rodes motrius
Jan Solans i Mauro Barreiro van endur-se el triomf entre els participants de la Copa Pirelli. La Challenge Michelin va ser per a Miquel Labarias i Cristian Muñoz, amb un Peugeot 208 R2, que van acabar en la setena posició final.
El Ral·li Ciutat d’Igualada puntuava també per al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt. El triomf va ser per Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, que van ser els més ràpids en la meitat de les especials de la jornada.
El segon lloc va ser per a Óscar Flores i Carlos Cabrero, que participaven amb un Peugeot 106 i van marcar l’escratx en els dos darrers trams. La tercera posició va ser per a Fernando Eguren i Arnau Parera, amb un Ford Focus, primers entre els participants de la Challenge Focuxtreme. El podi de la Challenge el van completar Aleix Solà i Marc Sauleda, en segona posició, i Miguel Ibáñez i David López que van ocupar la tercera plaça final, tots amb Ford Focus 1.6.
La cursa era puntuable també per als participants de Regularitat. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323i. La segona posició va correspondre a Xavier Domingo i Jordi Vilagrà, amb un Porsche 911, mentre que el tercer lloc se’l van adjudicar Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un BMW 325.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Jordi Auret i Joan Baptista Esquius, amb un Renault 5 GT Turbo. La segona posició va ser per a Antoni Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. El podi el completarien Ignasi Fernández i Jordi Pérez, amb un Volvo 360 GLT.
Per classes, Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Peugeot 106, van ser els millors en la classe 2. Cristian i Daniel Serrano, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3, mentre que la 6 va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Joan Segú i Alberto Gil, amb un Citroën DS3 R3T. José Luis i Borja Herrero, es van anotar la 8, amb un Mitsubishi Lancer EVO VI, i Enric Xargay i Guifré Pujol, la 9 amb un BMW 2002. Víctor Ribot i Jordi Ros es van imposar en la classe 10, amb un Renault 5 GT Turbo. José María Martínez i Luka Larrosa van ser els millors en la classe 13, amb un BMW M3 E30. Finalment, Xavier Domènech i Àxel Coronado es van endur la classe 16 amb un Citroën DS3 R5.
La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li de Bellpuig del 12 de maig, que es disputarà sobre terra.