Setena edició de la Pujada Santa Maria Villalba-Ullastrell, segon Memorial Lluís Costa, puntuable per al Campionat de Catalunya de Muntanya. La prova, organitzada per l’escuderia +GasFactory, va aplegar vuitanta pilots en una de les pujades amb una major nombre d’inscrits del certamen, Les curses van aplegar també molts aficionats al món del motor al llarg del recorregut de la prova.
La Pujada constava de dues mànegues d’entrenaments cronometrats i dues més de cursa que es van desenvolupar en un tram de 3,5 quilòmetres comprès entre Santa Maria de Villaba i Ullastrell.
Francesc Munné, amb un Demon Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues de cursa i es va anotar una nova victòria, la quarta de la temporada en el seu compte particular. Munné que va fer el millor temps en la primera de les pujades de cursa va voler assegurar el triomf i va mantenir el ritme en la segona cursa rebaixant el crono en més d’un segon.
La lluita pel segon calaix del podi es va decidir també en la segona cursa. Arkaitz Ordoki, amb un BRC B-49, havia aconseguit el quart millor temps en la primera cursa però en la segona va ser dos segons més ràpid, superant per tan sols una dècima l’aconseguit en el primer intent per l’andorrà Edgar Montellà.
Montellà, amb un Speed Car, va invertir dos segons més en la segona pujada de cursa i es va haver de conformar amb la tercera posició final. El pilot repetia així la tercera posició aconseguida en la darrera pujada celebrada al seu país.
El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser, una vegada més, Gerard de la Casa, setè en la general de la jornada, amb un Subaru Imprezza WRC, De la Casa compta les seves participacions per victòries i té el campionat de la seva categoria a la butxaca.
De la Casa va superar fins i tot dos monoplaces, l’Speed Car de David Casadevall, i el BRC B-49 de Kepa Amantegui, a qui va precedir. Fèlix Jurado, amb un Mitsubishi EVO VII, va ser segon de la categoria, desè de la general de la jornada.
Lluc Rubio, amb un Porsche GT3, va completar el podi entre els participants de la categoria de Turismes.
El Trofeu Propulsió se’l va endur Oriol Soler, amb un BMW 318iS.
La pujada va aplegar pilots habituals en diferents campionats de ral·lis, com Jan Solans, que amb un Peugeot 208 R2 va ser el més ràpid entre els turismes de dues rodes motrius, quart de la categoria.
Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Lluís Llop, al volant d’un Volkswagen Golf GTI.
En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Victor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI. Joan Molas, amb un Seat FL 1600, va acabar la cursa en segon lloc, mentre que Antonio Martinez amb un Alfa Romeo 75, va ser tercer.
Per classes, Oriol Boluda, amb un Peugeot 106, va ser el millor de la classe 2. Jan Solans, conduint un Peugeot 208 R2, assolia la victòria en la classe 6. Miquel Labarias es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Megane Cup. La classe 11 va ser per a Lluc Rubio al volant d’un Porsche GT3, mentre que la 12 va ser per a David Cenalmor i el seu Citroën AX Sport. La classe 13 va ser per a Santiago Barragán, amb un BMW M3 E 46. Gerard de la Casa, amb un Subaru Imprezza WRC, es va endur la classe 14. Francesc Munné es va imposar en la classe 16, amb un Demon Car. La classe 17 va ser per a Arkaitz Ordoki, amb un BRC B-49. Marc Vilanova, amb un Peugeot 205 GTI, es va endur la classe 19 i Jordi Tato la 20 amb un Renault 5 GT Turbo. Finalment, Oriol Soler, amb un BMW 318 is va ser el més ràpid de la classe.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 12 de novembre i serà la 45a. Pujada a Sant Feliu de Codines.