El Campionat de Catalunya de ral·lis es va estrenar el dissabte 4 de maig amb la disputa de la 10a. edició del Ral·li Ciutat de Valls. Organitzada per l’escuderia Costa Daurada, la cursa estava composta per tres trams, - Querol, La llacuna i Can Ferrer - que els prop d’un centenar de participants havien de fer a doble passada.
La prova era puntuable també per la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Campionat de Catalunya de Promoció, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més dels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport, el Volant RACC i les Challenges Focuxtreme, Michelin, Pirelli i Kumho.
La victòria va ser per a Albert Orriols i el seu habitual copilot, Lluís Pujolar. L’osonenc, al volant d’un superior Ford Fiesta WRC es va situar al capdavant des de l’inici i va ser el més ràpid en tots els trams, ampliant l’avantatge sobre els seus rivals d’especial en especial. Orriols s’asseguraria també el primer triomf de la temporada en la Challenge Michelin.
Joan Segú i el seu copilot Alberto Gil, que participaven amb un Citroën DS3 R3T, es van classificar en segon lloc, primers entre els vehicles de dues rodes motrius. Després de fer una cursa molt regular i rodar darrere d’Orriols en la meitat de les especials, aconseguirien també el triomf en la Challenge Pirelli.
El podi el van completar Aleix Vila i Jaume Poch, amb el seu Peugeot 106. La parella va fer una carrera de menys a més, després de remuntar des de la sisena posició que tenien en el primer pas per La Llacuna. Amb una conducció molt atrevida, el tàndem del petit Peugeot va ser segon en diversos trams, deixant la diferència amb els segons classificats en 25 segons.
El ral·li Ciutat de Valls era puntuable també per al Campionat de Catalunya de Promoció. El triomf va ser per David Molero i Pedro Sánchez que, amb un Peugeot 206 XS, van ser els dominadors de la cursa, imposant-se en les segones passades per cada un dels trams. Els millors del Trofeu Júnior van ser Roger i Manel Muñoz, amb un Peugeot 106 S16.
Entre els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, la victòria va ser per a Sergio García i Ariadna Martínez, amb un Peugeot Citroën AX 1.6. José Luis Vinagre i Cristina Español, amb un Renault Clio RS 2.0, van ser segons, i Ernest Pina i David Cendra, tercers, a bord d’un Peugeot 205 Rallye.
El ral·li tarragoní era puntuable també per als participants de Regularitat. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joan i Jordi Galtés, amb un BMW 325 E30. La segona posició va correspondre a Jordi Pitarch i Marta Pujadas, amb un Volkswagen Golf GTI MK2, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Juan José Guillamet i Francisco José Fernández, amb un Renault Clio 16S.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Narcís i Claudia Marco, amb un Lancia Delta HF Integrale. La segona posició va ser per a Josep Morlans i Òscar Quiles, amb un Renault 5 GT Turbo. El podi el completarien Jordi Auret i Joan Baptista Esquius, amb idèntica muntura.
La Challenge Focuxtreme començava a Valls una nova temporada amb una notable inscripció. La victòria se la va adjudicar Joan Enric Casanovas, amb Albert Ribas al seient del copilot. Aquest equip es va adjudicar també la Challenge Kumho. En segon lloc de la Challenge Focuxtreme es van classificar Robert Robert i Ivan Cano, que van avantatjar en 12 segons la parella que completava el podi, formada per Joan Josep Riera i Laura Fenoy, tots amb l’habitual Ford Focus 1.6
El Volant RACC / Trofeu Mavisa celebrava al Ral·li Ciutat de Valls la primera de les set cites que conformen el calendari d’aquest any. La victòria va ser per Luka Larrosa i Brigitte Saurí que van començar l'any de la millor manera possible i presentaven així la seva candidatura al títol d'aquesta 41a. edició del Volant. Marc Ventura, amb Gerard Alsina al seient de la dreta, va ser segon i es va endur la victòria entre els Júnior al Volant RACC / Trofeu MAVISA. Daniel Dalmau i Ricard Mateu van ocupar el tercer calaix del podi. Tots amb Peugeot 208. Ferran Aymerich, que gaudeix de la beca de la Federació com a guanyador del Trofeu Júnior del 2017, participa en aquesta en el Volant RACC, va rodar amb prudència per descobrir el cotxe i amb Isaac Pujol a la seva dreta va aconseguir entrar entre els deu primers.
Per classes, Ernest Carranzo i Montserrat Martínez, amb un Peugeot 106 S16, van ser els millors en la classe 2. Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Renault Clio RS, van endur-se la classe 3. Aleix Vila i Jaume Poch van ser els millors de la classe 6, amb un Peugeot 106 1.6. La classe 7 va ser per a Joan Segú i Alberto Gil, amb un Citroën DS3 R3T. Òscar González i Fernando Eguren, es van anotar la 8, amb un Seat Ibiza 1.8T, i Jordi Tato i David Alonso, la 10, amb un Renault 5 GT Turbo. Juan Saguer i Nadezda Rychkova amb un Toyota Celica ST, van guanyar la classe 13. Jaime Abad i Alejandro Valle van ser els millors en la classe 14, amb un Ford Sierra RS Cosworth. Finalment, Albert Orriols i Lluís Pujolar, amb un Ford Fiesta WRC, van guanyar la classe 16. .
La propera prova prevista del Campionat català de Ral·lis serà el Ral·li Solsonès, sobre terra, que es disputarà el 8 de juny.