Josep Basols i Xavier Amigo, a bord d’un Citroën DS3, es van endur dissabte el triomf en el Ral·li Vila de Bellpuig, primera prova sobre terra del Campionat de Catalunya. La cursa, que arribava a la seva quarta edició, va aplegar una quarantena d’equips i era puntuable a més del campionat català, per a la Copa de ral·lis de terra, el Trofeu de Ral·lisprints de Terra i la Challenge Focuxtreme. Organitzada per l’escuderia WRC Management, la prova constava de dos trams cronometrats, als quals els participants havien de donar tres passades.
Josep Basols, que ja s’havia imposat en l’edició del 2016, es presentava aquest any a Bellpuig amb el Citroën DS3 R5 amb el que participa en el campionat estatal. Amb Xavier Amigo al seient del copilot, Basols va demostrar el seu domini des del primer tram en que va agafar un marge de deu segons sobre el segon classificat. En la segona especial va cedir l’escratx per tan sols quatre dècimes però va marcar posteriorment el millor temps en tots els trams de la jornada fins a adjudicar-se la victòria.
Eduard Forés i Xavier Aluju, a bord també d’un Citroën DS3 R5, van rodar durant tot el ral·li en segona posició, inquietant el líder i aconseguint el millor temps en la segona especial. Una penalització d’un minut en el tercer tram els va deixar sense opcions. Tot i això, la parella va mantenir el segon lloc fins al podi final de Bellpuig.
El podi a Bellpuig el van completar Climent Domingo i Joan Venceslao, amb un Citroën DS3 R3 MAX. Després d’un primer tram lluny de les posicions de privilegi, la parella es va recuperar i va entrar en la lluita pel tercer lloc. Primers entre els participants amb dues rodes motrius, Domingo i Venceslao van mantenir un frec a frec emocionant amb el Subaru Imprezza amb tracció total d’Eduard Pons i Daniel Muntadas. Una disputa que es va decantar per un marge de cinc segons a favor dels del Citroën en la darrera especial.
Jesús Jiménez i Ignacio Paz, amb un Seat Ibiza TDI DSG, van ser cinquens, segons entre els vehicles de dues rodes motrius, superant diversos participants amb cotxes amb tracció a les quatre rodes.
L’actual líder del campionat, Albert Orriols, i el seu copilot Lluís Pujolar, que participaven amb un Mitsubishi Lancer EVO IX, van tenir diversos problemes mecànics durant la cursa i van caure fins a la novena posició.
El Trofeu Catalunya de Ral·lisprints de Terra va aplegar una vintena de participants i coincidia amb la segona prova de la temporada de la sempre espectacular Challenge Focuxtreme. El triomf va ser per a Arnau Ferré i Arnau Parera, que amb un Ford Focus 1.6 es van apuntar també el primer lloc en la Challenge. La victòria va ser molt treballada. Després d’un inici fora dels llocs de privilegi, un escratx en el segon tram els va situar en segona posició. Tot i perdre uns valuosos segons en el tram següent, de nou, un escratx en la quarta especial els va situar líders, posició que assegurarien fins a la conclusió.
La segona posició la van ocupar Ivan Alba i Manel Paredes, amb un altre Ford Focus 1.6.. La parella va ser segona també en la Focuxtreme, en un ral·li en que van lluitar sempre pel podi.
El tercer lloc va ser per a Pau González i Èric Bellver, amb Ford Focus 1.6., que van acabar la cursa a 9,6 segons dels vencedors, sent tercers també en la Challenge Focuxtreme.
Per classes, Ramon Cornet i Daniel Noguer, amb un Toyota Aygo, van ser els millors en la classe 1. Joaquim Guillamet i Xavier Lozano, amb un Seat Ibiza 1.8T, van endur-se la classe 2, mentre que la 4 va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, amb un Peugeot 208 R2. Climent Domingo i Joan Venceslao es van imposar entre els participants de la classe 5, amb un Citroën DS3 R3 MAX. Albert Orriols i Lluís Pujolar es van endur la classe 6 amb un Mitsubishi EVO IX. La classe 7 va ser per a Jesús Jiménez i Ignacio Paz, amb un Seat Ibiza TDI DSG, mentre que la 8 va ser per a Josep Basols i Xavier Amigo, amb un Citroën DS3 R5.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Ral·lis serà el Ral·li Empordà, sobre asfalt, que es disputarà el 27 de maig.