Setena cita del Campionat de Catalunya de Muntanya amb la celebració de la XIX edició de la Pujada al Farell, que tornava al certamen després de quatre anys. La prova va reunir una cinquantena de vehicles en una matinal assolellada i que va aplegar molts aficionats al món del motor al llarg del recorregut.
Ramon Plaus, amb un Speed Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues de cursa i es va anotar un nou triomf en el seu compte particular. Plaus va pràcticament calcar el crono en les dues pujades de cursa, sent la primera la més ràpida per només sis dècimes.
Albert López, que competia amb un Demon Car, va demostrar en els entrenaments que lluitaria pels llocs capdavanters. Al final, seria segon marcant el seu millor registre en la segona pujada, a set dècimes del guanyador.
Un magnífic temps en la segona pujada de cursa va valer el tercer lloc a Edgar Montellà. El jove andorrà, amb un Speed Car, va quedar a un segon i mig del líder de la prova.
El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser Gerard de la Casa, amb un Subaru Impreza, quart de la general de la jornada. Amb aquest triomf, De la Casa s’acosta a només cinc punts del liderat de la classificació general que manté Joan Salvans.
Al Farell, Salvans va situar el seu Porsche GT3 Cup segon en la categoria de Turismes i va sumar prou punts per mantenir el primer lloc en la general provisional del campionat.
Fèlix Jurado, amb un Mitsubishi EVO VII, va ser tercer de la categoria, setè de la general de la jornada.
El Trofeu Propulsió se’l va endur David Argelich, amb un BMW 325.
La pujada puntuava també per als Campionats de Catalunya de Regularitat en Muntanya. El el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Víctor Salagaray Baldellón, al volant d’un Volkswagen Golf MK1. El segon lloc el va ocupar José Carlos Herranz, amb un altre Peugeot 205 GT. Completaria el podi Joan Argemí, amb un Renault Alpine.
En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a David Peláez, amb un Ford Fiesta XR2. Ramon Arqués, amb un Peugeot 205 GTI, va acabar la cursa en segon lloc, mentre que Josep García va situar el seu Porsche 911, en tercera posició.
Per classes, Marc Ferre es va endur la classe 1, amb un Peugeot 205 Rallye. La 3 va ser per a Jordi Terricabras, amb un Peugeot 306. Aleix Vila va ser el millor de la classe 6 amb un Peugeot 106 i Marc Darné, amb un BMW 320, el de la classe 8. Ramon Rosell es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Clio Cup. La classe 11 va ser per a Joan Salvans al volant d’un Porsche GT3, mentre que la 12 va ser per a David Cenalmor i el seu Citroën AX Sport. La classe 13 va ser per a Antoni Arrufat Solé i el seu Seat León. Gerard de la Casa, amb un Subaru Imprezza, es va endur la classe 14. Albert López es va imposar en la classe 16, amb un Demon Car. La classe 17 va ser per a Ramon Plaus, amb un Speed Car, mentre que la 19 se la va adjudicar Pedro Carmona, amb un Renault 11. Antoni Arrufat Boté va guanyar la 20 amb un Renault 5 GT Turbo. Jose Luis Hernández, amb un Volkswagen Golf G60, es va imposar entre els vehicles de la classe 22. Finalment, Jaume Fraga es va imposar en la classe 23 amb un Renault Clio.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 3 de novembre i serà la Pujada a Sant Feliu de Codines.