Actualitat - 14/10/2010

MEMBRADO ES CONFIRMA; ZURITA JA ÉS CAMPIÓ

El passat cap de setmana es va celebrar una prova mítica a Catalunya, el Ral.li 2000 Viratges, que enguany celebrava el seu cinquanta aniversari jugant un paper fonamental en el desenllaç del Campionat de Catalunya i la Copa de Catalunya d'Asfalt. Per aquesta 50a edició, l’escuderia "Biela Club Manresa" va preparar diverses sorpreses i, a més de poder veure a Zanini passejant a convidats VIP a bord d’un Porsche, també es van tornar a recórrer zones mítiques de Catalunya com Talamanca (una part de l’antic tram d'Estenalles) o les últimes corbes del tram Pont de Vilomara com part de la superespecial. Així, els més de setanta inscrits que es van donar cita al 2000 Viratges tenien per davant un cap de setmana apassionant, tant com el nombrós públic que es va donar cita al llarg de les onze cronometrades que componien l’itinerari.
El Ral.li començava el dissabte amb un sorprenent Xavi Vidales i Jordi Hereu (Mitsubishi Evo IX) que marcaven la pauta en els dos primers trams per davant de Membrado-Ribolleda, Domingo-Venceslao i Barroso-Pascual. Aquest patia una punxada arribant al final del tram, mentre Zurita-Amigo , que podien cantar aquí la victòria pel campionat, eren setens després del primer bucle, i Orriols-Muñoz havien d’abandonar al sortir de la carretera tot just començar -encara que posteriorment es reenganxarien en modalitat super-ral•li a fi de provar la caixa de canvis que s’utilitzarà en el Ral.li Catalunya-Costa Daurada.
A la segona passada per Les Vilaredes i Castellfollit-St.Salvador Josep M. Membrado i Josep R. Ribolleda tractaven de contrarestar el ritme que havia imposat Vidales en el primer bucle anotant el millor temps en la tercera especial, però en la següent, el pilot del Mitsubishi EVO IX tornava a ser el més ràpid, tancant el primer quartet de trams com a líder, però en la superespecial celebrada a prop de Manresa feia una virolla que li costava cedir el liderat per dos segons a Membrado. Tercers, encara que a gairebé mig minut del capdavant anaven Barroso-Pascual, seguits de prop per Domingo-Venceslao i Garcia-Pujol. Per la seva banda, Zurita-Amigo, encara que penalitzava deu segons en el segon bucle, treia la calculadora i es conformava amb la setena plaça sabent que tenien el campionat assegurat si aconseguien acabar entre els deu primers.
Un cop completat el segon pas pel tram espectacle, on de nou eren Membrado-Ribolleda qui s’adjudicaven el millor registre, començaven els trams de la tarda amb les especials de Talamanca i Granera com a protagonistes. En la primera d’elles, Vidales-Hereu, que no comptaven en la seva assistència amb tots els jocs de pneumàtics que els agradaria, responien als atacs de Membrado marcant el millor temps, quedant-se a tant sols tres segons del pilot del Mitsubishi EVO X en la classificació general, però aquesta distància es duplicava quan en la vuitena especial Josep M. Membrado tornava a pressionar.
En l’ultima passada pels trams vespertins, Vidales-Hereu aviat es van adonar que la falta de pneumàtics no els hauria de permetre mantenir la seva baralla amb Membrado fins al final. En efecte, el pilot d'Olost s’imposava amb comoditat en les tres últimes especials, on va arribar a aparèixer la pluja de forma considerable a poc del final, assegurant el seu sisè triomf al Ral.li 2000 Viratges que el confirma com el gran dominador d’aquesta cursa . Finalment Xavi Vidales va haver de conformar-se amb la segona posició. Barroso, encara que es veia perjudicat per l’aparició del líquid element en els compassos finals del ral•li, era finalment tercer després d’una gran actuació amb el seu Seat Ibiza Kit-Car, seguit d’un Climent Domingo que s’adjudicava la victòria final a la Copa de Catalunya d’asfalt. La cinquena posició l’ocupava Eduard Garcia (Mitsubishi evolució X), per davant del Renault Clio R3 de Sayós-Moreno, mentre Jordi Zurita-Xavi Amigo situaven el seu Mitsubishi evolució X en setena plaça i es proclamaven Campions de Catalunya per segona vegada en la seva carrera esportiva. A esquenes del pilot de Blanes es posaven Herrero-Herrero, Llinàs-Torra i Pascual-Ribó.
REGULARITAT
En l’apartat de Regularitat Esport la victòria va ser per al Volkswagen Golf de Josep Cabani-Raul Sala per davant de Kim Vilatarsana-Jordi Renu, que en un esprint fortíssim arrabassava la segona plaça a Joaquim Gummà-Gerard Gummà. Montenegro-Miralles van acabar quarts, seguits de Pons-Arriezu que van precedir l'interessant duel que van mantenir fins al final els Juvanteny-Alsina i Juvanteny-Mas, amb avantatge final pels primers en aconseguir millors mitjanes en l’últim tram.
CLASSES I GRUPS
Membrado-Ribolleda es van imposar també en el Gr.N i la Classe 4. El triomf en el Gr.XA i la Classe 7 ha estat per a Barroso-Pascual. Domingo-Venceslao dominaven el Gr.A i la Classe 6. La victòria a F2000 se la van emportar Pascual-Ribo, mentre que la primera plaça del grup 3 va ser per Santamaría-Josep. Palou-Argemí van guanyar el Gr.H i la Classe 9, Barceló-Soler el Gr.XN i Calderer-Ramirez la Classe 2. Teixido-Mejías es van imposar en la Classe 8, mentre Pérez-Enseñat i Cañellas-Martinez van fer el mateix en la Classe 1 i 5, respectivament.
VOLANT RACC
RALUY S’ENDUGUÉ L’ÚLTIMA
El subcampió del Volant RACC Victor Pérez Raluy i Oriol Enseñat es van fer amb la victòria en l’última cita puntuable per a aquest trofeu per davant de Joel Guerrero-Xavi Carulla, que s’adjudicaven al seu torn el tercer lloc final a la general del Campionat. La tercera plaça va ser per Àlex Teixidor-Carles Sabater, que van superar a Marc Paradell-Xavi Marín en els últims compassos del ral•li després que aquests últims perdessin quaranta segons en quedar enganxats en una sortida de pista, cosa que els va fer perdre també el quart lloc a favor de Bigordà -Suriñach. La sisena posició la van ocupar Llobera-Torres, que van precedir a Carchat i Doménech, i és que l’equip andorrà, ja proclamat campió en el passat ral•li de Vidreres, no va poder optar al triomf per culpa d’una punxada que li va fer perdre quatre minuts i hipotecar la seva actuació fins al final.