El Circuit de Lleida va acollir el 13 d’octubre la penúltima prova del campionat de Catalunya d’autocròs. La cita, organitzada per l’escuderia Lleida, formava part d’una nova Diada Off-Road que comprenia també la celebració d’una prova de la Copa de Catalunya de Resistència off-road. En total, prop de 70 pilots van participar en la Diada en una jornada calorosa.
Com en anteriors diades, el traçat lleidatà incorporava l’anomenada Joker Lap. Es tracta d’una desviació dins el circuit que ja s’utilitza habitualment en el ral·licròs i per la qual els competidors estan obligats a passar almenys un cop.
En la divisió II, reservada a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la final va ser molt ajustada. La victòria va ser per a Joan Salichs, que amb un Seat Ibiza va creuar la meta per davant de l’Opel Astra de José Vidal. El tercer calaix del podi, al set dècimes del líder va acabar Joan Serrat i el seu Toyota MR2.
En la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, el triomf va ser per a Ismael Pasarín, amb un Citroën Saxo, que a més aconseguiria marca la millor volta en la final. El segon lloc va ser per a Manuel Franco, que competia amb un Daewoo Lanos.
José María Escuder, amb un Opel Tigra, es va endur la victòria en la divisió I, reservada per a vehicles amb una cilindrada superior als 2.000 centímetres cúbics.
I després dels turismes seria el torn dels sempre espectaculars Car Cross. Jordi Puigvert, amb un Speed Car, es va imposar a la final i suma un bon grapat de punts en la lluita pel Campionat. El segon calaix del podi seria per a David Casadevall, també amb un Speed Car. Marc Batlle, que pilotava un Casmat, va ser tercer d’una classificació que deixa la general provisional del tot oberta de cara a la darrera prova a Castellbisbal.
Arnau Biosca, amb un Speed Car, va ser el millor entre els participants en la divisió Júnior. El podi el completarien Josep Aranda i Eduard Bañeres, amb idèntica muntura.
Després de l’autocròs va ser el torn de la Resistència off-road, una prova de tres hores de durada en que hi van prendre part 19 equips repartits en equips de dos o tres pilots. La victòria va ser per a Iván i Xavier Margarit, que amb un Citroën Saxo 1.6., van donar 125 voltes al traçat, quedant primers també de la classe 1. El segon lloc de la general va ser per a Jordi Páez i Oriol Fábregas, amb un Opel Kadett, primers de la classe 2. Vicente de la Torre i Joan Soldevila serien tercers, amb un Citroën Saxo, segons de la classe 1.
El trio format per Xavier Alabau, Jordi Marull i Robert Puig, que competien amb un Volkswagen Golf 2.0 van ser quarts, segons de la classe 2. El cinquè lloc de la resistència va ser per a un altre trio, el format per Gerard Garcia, Juan Gracia i Tomás Alonso, al volant d’un Ibiza 2.0, tercers de la classe 2. El podi de la classe 1 el van completar Joan Navas i Joan Cañiz, novens en la general després de completar 115 voltes amb un Peugeot 205 1.3. La classe 3, reservada amb vehicles sobrealimentats o amb potència superior als 2.000 centímetres cúbics, va ser per l’equip format per Guillem Mesull, Gerard Abella i Ernest Gutiérrez, amb un Volkswagen Lupo 1.4 TDI. Roger Oto i Marc Consul, van ser segons, amb 105 voltes al volant d’un Seat Ibiza 1.8 Turbo. El tercer lloc el van ocupar Joaquim Guillamet i Jordi Farrés, a bord d’un Seat Ibiza 1.9 TDI
La darrera prova del Campionat de Catalunya d’autocròs i de la Copa de Catalunya de Resistència tindrà lloc el 10 i 11 de novembre a Castellbisbal.