Tercera cita de la temporada del Campionat de Catalunya de Muntanya amb el retorn d’una prova històrica, la Pujada a Prades. La cursa, estrenada el 1971 va ser referent de les pujades en costa als campionats d’Espanya i d’Europa als anys 80, però es va deixar de celebrar fa 17 anys fins que l’escuderia Baix Camp l’ha recuperat aquesta temporada.
Edgar Montellà, amb un Speed Car GTR, es va endur el triomf en una cursa que va aplegar prop d’una cinquantena de pilots. La jornada però va estar marcada per l’abandonament de Ramon Plaus en la primera mànega de cursa després d’haver marcat en millors temps en les dues primeres d’entrenaments. Amb Plaus fora de combat, Montellà va marcar el seu millor temps en la segona pujada contra el crono després d’una primera afectada per la pluja caiguda a la carretera.
Montellà va avantatjar en 2,5 segons el segon classificat, Joan Salvans, que aquesta temporada participa amb un Porsche GT3 Cup. Primer entre els Turismes, Salvans compta les seves participacions per victòries. A Prades va mantenir una interessant lluita amb Gerard de la Casa, imposant-se al final per un marge inferior a les tres dècimes. L’andorrà, als comandaments del Subaru Imprezza, es va mostrar molt ràpid durant tota la matinal sent fins i tot el més ràpid en la tercera mànega d’entrenaments. Al final, tercer calaix del podi i segon lloc entre els turismes per a De la Casa.
Pau Trenado, amb un Seat León Supercopa, va ser tercer en la categoria de Turismes, després d’acabar quart en la general de la jornada. Trenado va superar fins i tot el Demon Car d’Enric Roselló, que va ser segon entre els monoplaces.
La pujada puntuava també per als Campionats de Catalunya de Regularitat en Muntanya. Hi van prendre part una vintena de participants. El guanyador en Regularitat Super-Sport va ser José Carlos Herranz, amb un Peugeot 205 GT. Joan Argemí, amb un Alpine A-310, va ser segon. El podi el va completar Víctor Salagaray Baldellón, al volant d’un Volkswagen Golf GTI.
En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Victor Salagaray García, amb un Peugeot 205 GTI. Joan Josep Colina, amb un Toyota Celica, va acabar la cursa en segon lloc, mentre que Antoni Aragonés va situar el seu Volkswagen Golf Rally en tercera posició.
Per classes, Víctor Gargallo, amb un Peugeot 106 GTI, va ser el millor en la classe 2. Òscar Triano, amb un Peugeot 106 GTI S16, va ser el millor de la classe 6. Arnau Raventós, amb un Peugeot 206, assolia la victòria en la classe 7. Ramon Rosell es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Clio Cup. La classe 11 va ser per a Joan Salvans al volant d’un Porsche GT3 Cup, mentre que la 12 va ser per Jordi Galofré, amb el seu Citroën AX Sport. La classe 13 va ser per a Àngel Soler i el seu Renault 8. Gerard de la Casa, amb un Subaru Imprezza, es va endur la classe 14. La classe 17 va ser per a Edgar Montellà, amb un Speed Car GTR, mentre que la 18 se la va adjudicar Joaquim Torrent, amb un Simca Rallye 2. Lluís Llop, amb un Volkswagen Golf GTI, es va endur la classe 19 i Claude Darné la 20 amb un Martini. Oriol Gómez Pino, amb un Citroën AX Sport, es va imposar entre els vehicles de la classe 22. Finalment, Jaume Fraga, amb un Renault Clio 16S, va ser el més ràpid de la classe 23.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 20 de maig i serà la 7a. Pujada a Guardiola.