El Circuit Parc de la Serra de Mollerussa va acollir el dissabte 18 de maig una nova Diada off-road, amb la segona prova de la temporada del Campionat català d’autocròs i la quarta de la Copa de Catalunya de Resistència.
Més de setanta pilots van prendre part en el doble programa en una jornada assolellada que va aplegar un bon nombre d’aficionats a l’off-road al voltant del traçat lleidatà.
La matinal va arrencar amb els entrenaments i les classificatòries que van configurar les graelles per a les finals. Els turismes, que corrien junts, estaven dividits en dos grups: la divisió II, reservada a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, i la II-A, per a vehicles d’inferior cilindrada, no superior als 1.600 centímetres cúbics.
Després de les 9 voltes al circuit, la victòria en la divisió II va ser per a Josep Vidal que amb un Opel Corsa, ja havia obtingut el triomf a Lleida. La segona posició va ser per a Jordi Fabregat, que pilotava un Volkswagen Golf, i que va creuar la meta a 14 segons del vencedor. El podi de la categoria el va completar Eduard Blanco, amb un Renault Clio RS.
En la divisió II-A, el triomf va ser per a Pedro Castellano que, amb un Peugeot 106, millorava el segon lloc aconseguit en la primera cursa a Lleida. El segon lloc va ser per a Anselm Llovera, que competia amb un Citroën Saxo. El podi el completaria Lluís Codina, amb un Citroën Saxo.
I després dels turismes seria el torn dels sempre espectaculars Car Cross. Ivan Piña, amb un Semog Bravo Sport, es va imposar amb autoritat en la final i suma així la segona victòria de la temporada en el campionat català. Anton Muiños, que també comandava un Semog, va ser segon, a una volta del vencedor. El tercer calaix del podi va ser per a Francisco Javier Lucena, amb idèntica muntura, que va creuar la meta a set segons del segon classificat.
Entre els Junior Car Cross, el triomf va ser per a Antonio Herrerías, amb un Yacar Cross. Eduard Banyeres, amb un Speedcar Xtrem, va ser segon a 7 segons del líder. La lluita pel tercer calaix del podi va ser emocionant fins al final i es va decantar en favor Pol Duran, que amb un Speedcar Xtrem va superar per només un segon Biel Gavilán, amb idèntica muntura.
La propera prova del Campionat de Catalunya d’autocròs serà el 27è Premi Ara Lleida, que tindrà lloc els dies 1 i 2 de juny, i puntuarà per al Campionat estatal.
Després de l’autocròs va ser el torn de la Resistència off-road, una prova de tres hores de durada en que hi van prendre part una vintena d’equips repartits en equips de dos o tres pilots.
La victòria va ser per a Jordi Farrés i Joaquim Guillamet, que amb un Seat Ibiza 1.9 TDI, van donar 148 voltes al circuit i van ser primers també de la classe 3. El segon lloc va ser per a Jordi Ayala, Aitor Alsina i Oliver Vila, que s’alternaven als comandaments d’un Peugeot 106 i que van ser els millors de la classe 1. El tercer lloc de la general el va ocupar Adrià Vila i Marc Cañellas, amb un Opel Astra GSI, guanyadors de la classe 2. David Cabeza i Oriol Gel, amb un Peugeot 205, van acabar en quarta posició, segons en la classe 1. La parella va superar Ivan i Xavier Margarit, que amb un Citroën Saxo, van completar el podi de la classe 1. Jordi Paez i José Antonio González, sisens de la general, van ser els segons de la classe 2, amb un Opel Kadett GSI. El podi de la classe 2 el van completar Ferran Vilamitjana i Marc Montaner, amb un Volkswagen Golf GTI. El duet format per Guillem Mesull i Jordi Banyeres van ser segons de la classe 3, amb un Volkswagen Lupo 1.4 TDI.
La propera prova de la Copa de Catalunya de Resistència tindrà lloc el 28 de setembre, de nou, a Mollerussa.