El Circuit de Lleida va acollir el 2 de març la segona prova del Campionat de Catalunya d’Autocròs. La cita, organitzada per l’Escuderia Lleida, formava part d’una nova Diada Off-Road, un programa doble que va aplegar més de 70 pilots i que comprenia també la celebració d’una prova de la Copa de Catalunya de Resistència Off-road.
Jornada assolellada i amb un bon nombre de públic al traçat lleidatà que com en anteriors diades incorporava la Joker Lap. Es tracta d’una desviació dins el circuit utilitzada en els ral·licròs i per la qual els competidors han de passar almenys un cop.
En la divisió II, reservada a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la victòria va ser per a Josep Vidal, amb un Opel Corsa, dominador també de les dues mànegues d’entrenaments. La segona posició va ser per a Joan Serrat, que pilotava el seu habitual Toyota MR2, amb que prendrà part també en el campionat estatal. El podi de la categoria el va completar Roger Bergada, amb un altre Opel Corsa.
En la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, el triomf va ser per a Lluís Codina, amb un Citroën Saxo. El segon lloc va ser per a Pedro Castellano, que competia amb un Peugeot 106.
I després dels turismes seria el torn dels sempre espectaculars Car Cross. Ivan Piña, amb un Semog, es va imposar en la final després d’haver estat el millor en les tandes classificatòries. Marc Batlle, amb un Casmat, va ser segon, a vuit segons del líder després de rodar durant vuit voltes al traçat lleidatà. El tercer calaix del podi va ser per a Jordi Puigvert, amb un Speed Car, que repetia podi després de la victòria aconseguida la temporada passada.
Després de l’autocròs va ser el torn de la Resistència Off-road, una prova de tres hores de durada en que hi van prendre part una vintena d’equips repartits en equips de dos o tres pilots.
La victòria va ser per a Joaquim Guillamet i Jordi Farrés, que amb un Seat Ibiza 1.9 TDI, van donar 115 voltes al circuit i van ser primers també de la classe 3. El segon lloc va ser per a Iván i Xavier Margarit, amb un Citroën Saxo 1.6, primers de la classe 1. El tercer lloc de la general el va ocupar Oliver Vila, Jordi Ayala i Aitor Alsina, que s’alternaven als comandaments d’un Peugeot 106 i que van ser segons de la classe 1. David i Jordi Boltà van ser quarts, tercers de la classe petita, amb un Citroën Saxo. Ramon i Eduard Gené, cinquens de la general, van ser els millors de la classe 2, amb un Opel Astra 2.0. El segon lloc de la classe va ser per a Juan Gracia i Francisco González, amb un Seat Ibiza 2.0, mentre que Francesc Torrelles, Lluís Baradad Torrent i Lluís Baradad Cabezas van ser tercers, al volant d’un Opel Astra 2.0. El trio format per Guillem Mesull, Jordi Berenguer i Antoni Cánovas van ser segons de la classe 3, amb un Volkswagen Lupo 1.4 TDI.
La propera prova de la Copa de Catalunya de Resistència tindrà lloc el 31 de març a Masquefa.