Tercera cita de la temporada per als participants de la Copa de Catalunya de Resistència Off-road. El circuit de Masquefa, a l’Anoia, va acollir la setena edició d’una prova molt concorreguda i ja tradicional en el calendari off-road català. Organitzada per l’escuderia Gas a Fons, la cita es va desenvolupar en una jornada calorosa que va reunir un bon nombre de públic al traçat. La resistència és una especialitat que aplega famílies i amics, en una jornada esportiva, on també pilots d’altres especialitats aprofiten l’esdeveniment per practicar sobre terra. En la carrera, de tres hores de durada, hi van prendre part més d’una vintena d’equips formats per dos o tres pilots, que s’intercanvien al volant durant la cursa. Una maniobra calculada i que forma part de l’estratègia de cursa.
Els vehicles estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, reservada per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics.
La cursa va ser d’allò més igualada i amb dosis d’emoció fins al final. La victòria va ser per al tàndem format per David Boltà i Antònia Martínez, que es van intercanviar al volant d’un Peugeot 205 1.6. La parella va fer 176 voltes al traçat i van creuar la meta amb un avantatge de més de 4 segons respecte el segon vehicle classificat. Primers també de la classe 1, la parella repetia així el podi de la temporada passada.
El segon lloc a Masquefa va ser per als germans Ivan i Xavier Margarit, amb un Citroën Saxo 1.6, que aconseguien el segon lloc de la classe 1. La parella va aconseguir fins i tot anar líder una vintena de voltes però en la darrera part de la cursa va cedir el primer lloc.
El podi el van completar l’equip format per Gerard García, Juan Antonio Gracia i Tomás Alonso, que compartien el volant d’un Seat Ibiza GTI. El trio va acabar a més de 14 segons del líder però es van endur el triomf de la classe 2. En aquesta categoria, de vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, el segon lloc va ser per a Joan Sánchez i David Tarín, amb un Seat Ibiza, mentre que el tercer va ser per a José Maria Lari, Ruben Lari i Rafael Andrade, amb un Peugeot 206 2.0. El tercer lloc de la classe 1 va ser per a Vicente de la Torre i Joan Soldevila, amb un Citroën Saxo 1.6.
La propera prova prevista de la Copa de Catalunya de Resistència off-road tindrà lloc el 19 de maig en el marc de la Diada off-road de Mollerussa.