Xavier Domènech i Àxel Coronado es van imposar dissabte al Ral·li de la Llana, puntuable per a la Copa de ral·lis d’asfalt. La cursa, que complia 50 anys de la seva primera edició el 1968, va registrar una magnífica inscripció amb 127 vehicles participants. El Motor Club Sabadell, organitzador de la prova, havia dissenyat per aquesta edició un recorregut més compacte, amb una sola jornada i tres trams, que els participants havien de completar a doble passada.
A bord del seu habitual Citroën DS3 R5, Domènech i Coronado van dominar la cursa des de l’inici i van marcar el millor temps en cinc de les sis especials. La victòria els deixa en una posició de privilegi de cara al campionat.
Albert Orriols i Lluís Pujolar, amb un Skoda Fabia R5, van acabar en segon lloc. La parella va marcar un escratx a l’inici del segon bucle però no va poder retallar el marge aconseguit per Domènech en la primera part de la cursa.
El tercer calaix del podi a La Llana va ser molt disputat. Finalment va ser per Joan Segú i Alberto Gil, amb un Citroën DS3 R3T, després d’un duel interessant amb Lluc Rubio i Mihaela Sandur, que amb un Porsche 997 Cup Rally, van guanyar la Challenge Michelin.
Molt interessant va ser el final del Trofeu Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt. El triomf va ser per a Jaime Abad i Àlex Valle, amb un Paugeot 106. Javier Carrillo i Oriol Córdoba, amb un Seat Ibiza GTI, van acabar en segona posició i Òscar Flores i César Crespo van ser tercers, amb un altre Peugeot 106.
David Molero i Pedro Sánchez, amb un Peugeot 206, van ser els millors entre els participants del Campionat de Promoció que promou la Federació Catalana d’Automobilisme. El Trofeu Júnior se’l va endur Marcel Abad, que amb Pere Requena de copilot, participaven amb un Ford Focus.
I precisament amb un Ford Focus participen els integrants de la Challenge Focuxtreme. A la Llana els dominadors d’aquesta challenge monomarca van ser Fernando Eguren i Carles Planell, que van marcar el millor temps en tots els trams.
La cursa era puntuable també pels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport. En la categoria de Regularitat Sport el primer lloc va ser per a Antoni Verdaguer i María Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. La segona posició va correspondre a Josep Morlans i Òscar Quiles, amb Renault 5 GT Turbo, mentre que el tercer lloc se’l van adjudicar Jordi Gelabert i Albert Sànchez, amb un Porsche 911.
Pel que fa a la Regularitat Super Sport el triomf va ser per a Xavier Domingo i Jordi Vilagrà, amb un BMW M3. La segona posició va ser per a Joan Vilardebò i Daniel Sagués, al volant d’un Lancia Delta Intregrale. El podi el completarien Joan Miquel Sànchez i Joan Font, amb un BMW 325i.
La propera prova del Campionat de Catalunya de Ral·lis és el Ral·li Vidreres-Maçanet, sobre terra, que està previst per al 29 de setembre.