Punt final a la temporada del Campionat de Catalunya de Muntanya amb la celebració de la Pujada Santa Maria de Vilalba-Ullastrell, coneguda popularment com Pujada al Suro. La cursa, que arribava a la seva vuitena edició, constava de dues mànegues d’entrenaments cronometrats i dues de cursa, que van aplegar un bon nombre d’aficionats al motor.
Amb prop de 70 equips participants i el títol de monoplaces decidit en favor de Ramon Plaus, la pujada tenia com a al·licient saber qui s’enduria finalment el títol en la categoria de turismes: Joan Salvans, amb el Porsche GT3 Cup, o Gerard de la Casa, amb el Subaru Imprezza.
Després d’una primera pujada cronometrada discreta, Arkaitz Ordoki, amb un Bango B-49, va marcar el millor temps en la segona. El pilot navarrès va rebaixar en quatre segons el crono aconseguit en la primera de les pujades, un temps que li donaria la victòria en la prova.
Raül Ferré es va classificar en segona posició. Al volant d’un Speed Car GTR, va fer valer el temps aconseguit en la segona de les pujades de cursa per pujar al segon calaix del podi. Ferré, una de les promeses de l’automobilisme andorrà, es va mostrar molt ràpid per la sinuosa pujada vallesana.
Gerard de la Casa, amb el Subaru Imprezza, va ser el més ràpid ja en la primera mànega d’entrenaments. L’andorrà, decidit a revalidar el títol de la categoria, va marcar el tercer millor temps de la jornada en la primera de les mànegues de cursa. Podi en la general de la jornada i primer lloc entre els turismes per a l’andorrà.
El triomf en el campionat però va ser per a Joan Salvans. Al volant del Porsche, Salvans va aconseguir ser segon entre els turismes, cinquè de la general, i sumar els punts suficients per endur-se el títol de la categoria.
Fèlix Jurado, amb un Mitsubishi EVO VII, va pujar al podi en la categoria de turismes després de ser tercer, onzè de la general.
En monoplaces, els pilots catalans més ben classificats van ser Albert López, amb un Demon Car, que es va classificar en sisena posició, i Jaume Vilardell, amb un altre Demon Car, i que va acabar en desena posició de la general.
El Trofeu Propulsió se’l va adjudicar Jonatan Girón, amb un BMW 325i.
La Pujada era puntuable també per als participants del Campionat de Catalunya de Regularitat en Muntanya. En Regularitat Esport, el triomf va ser per a David Peláez, amb un Ford Fiesta XR2. El segon lloc el va ocupar Mònica Martínez, amb un Porsche 911Turbo. Magalí Gutiérrez va ser tercera, al volant d’un Volvo 240. Pel que fa a la Regularitat Superesport, Joan Argemí, amb un Alpine A310, va ser el millor classificat. La segona posició va ser per a José Carlos Herranz, amb un Peugeot 205 GT. El podi el va completar Víctor Salagaray, amb un Volkswagen Golf MK1.
La temporada de curses de Muntanya tornarà l’any vinent amb un nou calendari i bones dosis d’emoció i competitivitat.