La Cerdanya va viure el cap de setmana del 13 i 14 de juliol una veritable festa del motor. Hi van coincidir dues proves del calendari, la novena edició de la Pujada Alp 2500, puntuable per al Campionat de Catalunya i l’estatal de Muntanya, i el quart Ral·lisprint de la Cerdanya. Un bon nombre d’aficionats van viure en directe les evolucions dels participants durant els dos dies.
La Pujada a Alp 2500, puntuable per al Campionat de Catalunya de Muntanya i d’Espanya de l’especialitat arribava aquest any a la seva 9a. edició. La prova, organitzada per Cerdanya Racing amb la col·laboració de V-Line Org., va aplegar un centenar de pilots. Constava de tres mànegues d’entrenaments cronometrats i tres de cursa que es van desenvolupar dissabte i diumenge en un tram de 6 quilòmetres comprès entre Alp i l’estació de Masella.
La cursa la va guanyar Javier Villa, amb un Bango B53. El millor en la categoria 2 va ser Arkaitz Ordoki, amb un Bango B49. Entre els turismes, la victòria se la va endur José Antonio López Fombona, amb el seu espectacular Lamborghini Huracan.
Entre els monoplaces que puntuaven per al Campionat de Catalunya, la victòria va ser per a Ramon Plaus, amb un Silver Car S3. L’andorrà va ser el més ràpid en les dues primeres pujades de cursa, úniques puntuables a causa de la pluja caiguda durant la tercera. Edgar Montellà, guanyador en la passada edició, va ser segon amb un Speed Car GT-R, tercer entre els participants de l’estatal. El podi el va completar Francesc Munne, amb un Demon Car, que continua sumant punts de cara a la general del certamen català.
El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser Jordi Gaig, amb un Porsche 911 GT3, que va ser el més ràpid en les dues primeres pujades de cursa. El segon calaix del podi va correspondre a Gerard de la Casa, segon també en la general de la jornada, amb un Subaru Impreza. En tercera posició es va classificar Enrique Perelló, amb un Porsche 997 GT3 Cup Rallye, que completaria també el podi de l’estatal.
Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Jaume Tobella, al volant d’un Porsche 911. Joaquim Vilatarsana, amb un Renault 5 Copa Turbo, va ser segon i Víctor Salagaray, tercer, als comandaments d’un Volkswagen Golf MK1.
En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Ramón Arqués, amb un Peugeot 205 GTI. Ignacio Garcés, amb un Opel Ascona, va acabar la cursa en segon lloc, mentre que Antoni Peracaula, amb un Opel Kadett, va ser tercer.
4t. Ral·lisprint de la Cerdanya
El Ral·lisprint de la Cerdanya, que arribava a la seva quarta edició, va reunir una trentena de vehicles. Organitzat pel club esportiu Cerdanya Racing, amb la col·laboració de V-Line Org., la prova es composava de dos trams, un en sentit Masella i un en sentit Alp, que els participants havien de completar en tres ocasions. La victòria va ser per a Sergio Cruz, que amb Luka Larrosa de copilot van dominar tots els trams e la prova, a bord d’un Citroën DS3 N5. El podi el van completar dos Porsches. El 977 GT3 Cup Rallye de Josep Traserra i Ramon Abad, que van ocupar el segon lloc, i el 996 GT3 de Salvador Canals i Alfons Rodríguez, que van acabar tercers, repetint el podi aconseguit l’any passat.
El Ral·lisprint també puntuava per als Campionats de Catalunya de Regularitat. Oriol i Eduard Aymerich, a bord d’un Toyota Supra, van ser els absoluts líders de la Regularitat Sport, desplaçant a la segona posició el tàndem format per José Luis Moreno i Isidre Noguera, que participaven amb un BMW 320i. El podi el completaria Narcís Marcó i Ivan Matavacas, amb un Lancia Delta HF Integrale.
Pel que fa a la Regularitat Super Sport, el triomf se’l va endur Xavier Domingo i Marcos Rivero, amb un Porsche 911. Jordi Pitarch i Marta Pujadas, amb un Volkswagen Golf GTI MK2, van acabar en segona posició. Repetint podi com en la passada edició, Josep Costa i Marc Duran, van ser tercers amb un Porsche 911.
A la Cerdanya també es van desenvolupar diverses activitats paral·leles relacionades amb el motor, com l’ECO Trobada, una concentració de cotxes responsables amb el medi ambient. La concentració de clàssics i la Pujada Alp Legend per a cotxes anteriors a 1999 també van fer gaudir d’allò més als aficionats.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 22 de setembre i serà la Pujada al Farell, que arriba a la seva vintena edició.