Tercera prova de la temporada del Campionat de Catalunya de ral·lis. El Ral·li Osona, que arribava a la seva edició número 51, es va celebrar el 6 de juliol després d’haver estat ajornat una setmana per l’elevat risc d’incendis a Catalunya. Organitzada per l’escuderia Osona, la cursa constava de deu especials: al matí amb la Tronavall i la Vola; a la tarda-nit amb la Collada del Vilar i Sant Julià; i cada un d’ells finalitzava amb una passada al Circuit d’Osona, que va concentrar molts aficionats. En total van prendre la sortida 78 vehicles.
El ral·li va començar amb el domini absolut d’Albert Orriols, que amb Lluís Pujolar de copilot, anava marcant els millors temps en tots els trams al volant del Ford Fiesta WRC. Una jornada plàcida que es va estroncar a falta de dos trams per a la conclusió, en la segona passada pel tram de Sant Julià-Espinelves. Orriols es veia obligat a abandonar amb problemes en la direcció assistida.
El relleu en el liderat el prenia llavors José Luis García, amb Jordi Forcada de copilot, que amb un Citroen DS3 Sport, havien fet un gran ral·li, marcant quatre segones posicions en els sis trams disputats. El nou líder va administrar a partir de llavors l’avantatge respecte el segon classificat i es va adjudicar la victòria, a més de ser el millor de la Challenge Michelin. La segona posició va ser per a Xavier Agustina i Manel Jiménez, amb un Mitsubishi Lancer EVO X. La parella va fer un ral·li de menys a més assegurant el podi després de la primera passada per la Collada del Vilar i mantenint la posició en els trams finals. Josep Maria Soler, amb Josep Ramon Ribolleda de copilot, va donar la seva millor versió al final del ral·li. Amb el Mitsubishi Lancer EVO V, va marcar l’escratx a la segona passada per Sant Julià-Espinelves i a la Collada del Vilar. Finalment, va pujar al podi en tercer lloc a 3,8 segons del segon classificat.
Óscar Barroso i Ivan Gómez van ser els millors en dues rodes motrius, a bord d’un Citroën C2 GT, aconseguint una meritòria quarta posició en la general, després de fer un ral·li molt regular. La parella aconseguiria també el triomf en la Challenge Pirelli.
Els participants del Campionat de Catalunya de Promoció només havien de fer la meitat del recorregut. El triomf en aquesta ocasió va ser per Roger Muñoz i Sergi Brugué que, amb un Peugeot 106, van situar-se en el primer lloc en el darrer tram. La parella aconseguiria també ser els millors del Trofeu Júnior. Segons al certamen de Promoció van ser Albert Ros i Francesc Ventura amb un Peugeot 206 XS, i tercers van ser Arnau Bartés i David Cendra amb un Ford Focus 1.6.
Entre els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, la victòria va ser per a Sergio Menbrive i Tania García, que participaven amb un Peugeot 106. José Luis Vinagre i Cristina Español repetirien la segona posició aconseguida a Valls amb el Renault Clio RS Sport. El podi el van completar Xavier Perarnau i Josep Maria Vilarrasa, amb un Peugeot 206.
La Challenge Focuxtreme tenia una nova cita al ral·li osonenc. Joan Casanovas i Albert Ribas repetien victòria després d’imposar-se a Valls i Joan Josep Riera i Laura Fenoy, segons, milloraven el tercer lloc aconseguit a la prova tarragonina. El podi el van completar Carles i Marc Carné, tot ells amb l’habitual Ford Focus 1.6.
El ral·li Osona era puntuable també per als participants de Regularitat. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323i. La segona posició va correspondre a Albert Casadevall i Ricard Pérez, amb un BMW 325i, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier Comella i Jordi Vilaseca, a bord d’un Volkswagen Golf GTI.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un BMW 320. La segona posició va ser per a Joan Ignasi Fernández i Jordi Pérez, amb un Volvo 360 GLT. El podi el completarien Francesc Rodríguez i Enric Font, amb un Skoda Favorit 136 L.
El Volant RACC / Trofeu Mavisa celebrava al Ral·li Osona la segona de les set cites que conformen el calendari d’aquest any. La victòria va ser de nou per a Luka Larrosa i Brigitte Saurí que tornaven al calaix més alt del podi després del triomf aconseguit ja a Valls. En un ral·li amb molta calor, la parella va aconseguir la meitat dels escratxs de la jornada demostrant que són clars candidats a la victòria final. La segona posició va ser per a Ramón Cornet i Daniel Noguer, que no puntuen per a la general del Volant RACC / Trofeu Mavisa. Marc Ventura i Gerard Alsina van completar el podi.
Per classes, Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Renault Clio RS, van endur-se la classe 3. Óscar Barroso i Ivan Gómez, amb un Citroën C2 GT, van ser els millors de la classe 6. La classe 7 va ser per a Josep Anton Domènech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T. Josep Maria Soler i Josep Ramon Ribolleda, amb un Mitsubishi Lancer EVO V, es van anotar la 8. La classe 10 va ser per a Victor Ribot i Jordi Ros, que participaven amb un Renault 5 GT Turbo. Mariano Novellas i Guillem Godayol, amb un Seat 124 Especial 2000, van ser els millors de la classe 11 i Jordi Ventura i Josep Autet, amb un Volkswagen Golf GTI, es van adjudicar la 13. Finalment, Xavier Agustina i Manel Jiménez, amb un Mitsubishi Lancer EVO X, van guanyar la classe 16.
La propera prova prevista del Campionat català de Ral·lis es disputarà el 31 d’agost.
Fotografies: Escuderia Osona (J.M. Montaner)