La Cerdanya es va convertir el cap de setmana del 14 i 15 de juliol en el centre neuràlgic del motor a Catalunya. Hi van coincidir dues proves del calendari, el 3r. Ral·lisprint de la Cerdanya i la 8a. edició de la Pujada a Alp 2.500. El bon temps i les ganes de veure en directe les evolucions dels participants van aplegar un bon nombre de públic durant els dos dies.
El Ral·lisprint de la Cerdanya, que arribava a la seva tercera edició, va reunir una vintena de vehicles. Organitzat pel club esportiu Cerdanya Racing, amb la col·laboració de la V-Line, la prova es composava de dos trams que els participants havien de completar en tres ocasions. La victòria va ser per Josep Bellmunt i Jordi Puchol, a bord d‘un Peugeot 208 R2. La parella va mantenir una emocionant lluita amb el Porsche 996 de Salvador Canals i Alfons Rodríguez, que van acabar segons. El podi el van completar Ramon Cornet i Daniel Noguer, amb un Peugeot 205.
En la categoria L, el triomf va ser per a Sergio Cruz i Luka Larrosa, pilotant un BMW 325i.
El Ral·lisprint també puntuava per a les copes de Catalunya de Regularitat. Pel que fa a la Regularitat Super-Sport la victòria va ser per a Josep Costa i Marc Duran, al volant d’un Porsche 911 SC. En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Marc Mayoral i Jordi Vilaseca, amb un Volkswagen Scirocco.
La Pujada a Alp 2500, puntuable per al Campionat de Catalunya de Muntanya i d’Espanya de l’especialitat arribava aquest any a la seva 8a. edició. La prova, organitzada per Cerdanya Racing amb la col·laboració de V-Line, va aplegar un centenar de pilots. Constava de tres mànegues d’entrenaments cronometrats i tres de cursa que es van desenvolupar dissabte i diumenge en un tram de 6 quilòmetres comprès entre Alp i l’estació de Masella.
Entre els monoplaces que puntuaven per al Campionat de Catalunya, la victòria va ser per a Edgar Montellà, amb un Speed Car GT-R. El jove andorrà, tercer en la classificació absoluta, va ser el més ràpid en totes les pujades per davant del segon classificat, Ramon Plaus, amb un Speed Car L18. El podi el va completar Sergi Pañella, que amb un Silver Car S2, va acabar cinquè entre els participants de l’estatal.
El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser, una vegada més, Gerard de la Casa, primer també en la general de la jornada, amb el Subaru Impreza. Tot i no sortir en la tercera pujada, el segon lloc va ser per a Lluc Rubio, als comandaments d’un Porsche 997 GT3. El podi el completaria Marc Riera, amb un BMW 320D.
Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Joaquim Vilatarsana, al volant d’un Renault 5. José Carlos Herranz, amb un Peugeot 205 GT, va ser segon i Antonio Tejón, tercer, als comandaments d’un Audi Quattro.
En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI. David Pelàez, amb un Ford Fiesta XR2, va acabar la cursa en segon lloc, mentre que Máximo Segurado, amb un Mini Cooper, va ser tercer.
A la Cerdanya també es van desenvolupar diverses activitats paral·leles relacionades amb el motor, com l’ECO Trobada, una concentració de cotxes responsables amb el medi ambient. La concentració de clàssics i la Pujada Alp Legend per a cotxes anteriors a 1999 també van fer gaudir d’allò més als aficionats.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 23 de setembre i serà la Pujada al Farell.