Actualitat - 30/04/2018

Calafat va ser el passat cap de setmana l’epicentre del motor a Catalunya amb la celebració d’una nova edició del Calafat Revival. La cita, organitzada per V-Line Org, coincidia amb el 44è. aniversari del traçat tarragoní. La cita constava de dues jornades. La de dissabte incloïa la disputa de les carreres de Regularitat en circuit i del Campionat de Catalunya de Velocitat. Les diferents competicions, exhibicions i activitats programades van aplegar molts aficionats tot i la pluja que va fer acte de presència durant la jornada de diumenge, que va tenir com a plat fort la prova de resistència dels 250 quilòmetres de Calafat.

El protagonista de les curses del Campionat de Catalunya de Velocitat va ser Henk Van Zoest que es va endur el triomf en les dues carreres, al volant d’un Renault Clio. En la primera, va creuar la meta avantatjant amb més de tres segons el segon classificat. Un segon lloc que ocuparia Eduard Lázaro, als comandaments d’un Seat León MKII, i s’enduria també la victòria en la divisió 2. El podi el va completar José Luis Cejudo, amb un altre Renault Clio.

La segona de les curses va ser molt disputada, amb una emocionant lluita pels llocs capdavanters. La victòria va ser de nou per a Henk Van Zoest. Eduard Lázaro repetiria segona posició, a cinc segons del líder, pujant també al podi per segon cop. Marc Cejudo, amb un Renault Clio Cup, va acabar tercer, millorant la quarta posició aconseguida en la primera carrera.

Molts esperaven que arribés el diumenge per veure la segona edició dels 250 quilòmetres de Calafat. Es tracta d’una prova de resistència d’hora i mitja de durada oberta a Turismes, GT o Sport Prototips, amb homologació fins el 1999. Els primers 40 minuts de la carrera puntuaven per al Campionat de Catalunya de Clàssics i Legends.

El tàndem format per Gianluigi Vicinanza i Àlex Cosin, amb un Garbí, van ser els vencedors de la prova. La parella, primers també en categoria L2, van aconseguir fer 22 voltes al circuit. Albert Monterubio i Juan Antonio Casino, amb un BMW M3, van ocupar el segon lloc, adjudicant-se a la vegada el triomf en la divisió L1. Adrià i Víctor Matheu van acabar en tercera posició amb un altre Garbí, segons en la L2, una divisió que va completar Daniel Villegas, al volant d’un BMW 325. Joan Solé, amb un Porsche 911, va aconseguir donar 17 voltes al traçat de Calafat i es va endur la victòria en la C1 mentre que el tàndem format per Carlos Beltran i Francesc Gutiérrez, als comandament d’un Porsche 968, van ser els guanyadors de la categoria YGT, amb un total de 16 voltes al circuit.

El Calafat Revival va comptar també amb curses de regularitat, fórmules i rutes per a vehicles clàssics que van fer les delícies dels aficionats a aquestes autèntiques màquines clàssiques de competició.