Ral·lis
  • Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 R) han estat segons i David Nafria-Pere Requena (Peugeot 208 Rallye 4), tercers
  • Victoria de José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30) en RSS
  • Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) s'imposen en RS

 

Després de completar les tres passades pel tram de 11,3 km de què constava la prova, els guanyadors del 1r Ral·lisprint RACC Circuit de Barcelona-Catalunya han estat Miguel Díaz Aboitz-Diego Sanjuan (Škoda Fabia Rallye 2 Evo). En el traçat de la cursa s’hi barrejava una bona part del circuit de velocitat i també alguns vials, carreteres, vies de servei i altres espais que formen part de la instal·lació.

Aquesta primera edició ha gaudit d'un gran èxit i s'ha viscut una intensa jornada de competició i també de solidaritat, ja que l'organització donarà part dels ingressos a La Marató de TV3. La prova ha tingut un magnífic desenvolupament: 82 participants han pres la sortida, 59 en Velocitat, 7 en Regularitat Súper Sport i 16 en Regularitat Sport, mentre que 71 han estat els que han aconseguit completar els tres trams. Encara que s'ha hagut de disputar a porta tancada per la situació sanitària, la cursa ha posat en evidència un altíssim nivell de competició, sempre complint les mesures de prevenció.

El Circuit de Barcelona-Catalunya encetava el dia amb la pista bastant humida degut a la pluja caiguda per la nit. Aquestes condicions complicaven una mica les coses als equips participants, que havien de sortejar un traçat que es trobava en condicions molt delicades en la primera passada. La prova començava amb complicacions per al primer equip a sortir, Albert Orriols-Lluís Pujolar (Škoda Fabia R5), que s’ha accidentat en el primer tram en impactar contra una pedra.

Els Škoda Fabia de Josep Bigas-Ignacio Paz i Miguel Díaz Aboitz-Diego Sanjuan sortien molt forts i des de l'inici deixaven clar que serien els màxims aspirants al triomf, seguits de l'equip basc format per Iñigo Olabegogeaskoetxea-Iñaki Narbaiza (BMW M3 E46) i de Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 R).

En la segona passada la pista ja es trobava en millors condicions i Bigas sortia a fons marcant un molt bon temps, 3,8 segons per davant de Díaz, protagonistes d'una bonica lluita. Domènech pujava fins al tercer lloc a 23,5 segons de Díaz-Aboitz i Olabegogeaskoetxea era quart, a 18,9 de Domènech. David Nafria-Pere Requena (Peugeot 208 Rallye 4) anaven millorant els seus temps, col·locant-se a 2,9 segons del quart classificat.

Així, en el tercer i últim pas pel tram la lluita per la victòria estava molt igualada, amb els dos Škoda amb possibilitats. Els primers en sortir eren Bigas-Paz, líders provisionals, que tenien una sortida de pista que els allunyava del triomf, deixant-ho tot de cara a Díaz-Sanjuan, que no fallaven i marcaven l'escratx per a adjudicar-se l'or de la prova. En segona posició acabaven Domènech-Muntadas i finalment eren Nafria-Requena els qui completaven el podi. Els guanyadors de Volant RACC han sigut Joan Torres-Erik Rodríguez (Peugeot 208 1.2 Puretech).

Lluita en l'apartat de Regularitat

En Regularitat Súper Sport s’han imposat José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30), que només van tenir un rival: Joaquim Vilatarsana-Eloi Alsina (Renault R5 GT Turbo), ja que els altres participants de la categoria van sumar una gran quantitat de punts.

Pel que fa a Regularitat Sport, victòria molt més disputada de Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC). En el primer tram eren Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth) els més regulars, seguits de Miró-Matavacas a només 1,3 punts i de Francesc Segú-Miquel Molist (VW-Porsche 914/4), a 2,5. En la segona passada el millor era Miró, amb García a menys d'1 segon de la general per a deixar-ho tot obert fins a l'última passada, en la qual s’han imposat Carles Miró-Ivan Matavacas, que aconseguien el triomf en la prova.

D'aquesta manera ha finalitzat la primera edició d'aquest Ral·lisprint organitzat pel RACC i el Circuit de Barcelona-Catalunya, un gran fi de festa d'aquesta atípica temporada de ral·lis amb una cursa que deixa molt bones sensacions entre participants i organització, i que marca un camí a seguir de cara a futures edicions.

 

Classificació final Velocitat

1-Miguel Díaz Aboitz-Diego Sanjuan (Škoda Fabia Rallye 2 Evo), 23’35”7

2-Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 R), a 31”9

3-David Nafria-Pere Requena (Peugeot 208 Rally 4), a 59”7

4-Iñigo Olabegogeaskoetxea-Iñaki Narbaiza (BMW M3 E46), a 1’20”5

5-Francesc Gutiérrez-Montse Contijoch (Opel Ascona 400), a 1’29”3

6-Miquel Labarias-Lorena Romero (Renault Clio RS), a 1’33”6

7-Alex Font-Joan Font (Volkswagen Golf G 60), a 2’05”5

8-Jordi Ventura-Josep Autet (Volkswagen Golf 1.8 16v), a 2’21”3

9-Alex Sasplugas-Joan I. Sasplugas (Porsche 911 SC 3.0), a 2’23”1

10-Joan Martínez-Francisco Igualada (Citroën Saxo S16), a 2’27”4

11-Sergi Pérez-Oscar Barrera (Peugeot 106 Rallye S20), a 2’29”2

12-Gabriel Reyes-Marçal Mompió (Renault Turbo 2), a 2’33”1

13-Roger Serrador-Alberto Estévez (Citroën Saxo VTS), a 2’41”2

14-Jordi Tió-Xavier Tort (Renault Clio RS Sport 2.0), a 2’44”9

15-David Roquer-Albert Traserra (Renault 5 GT Turbo), a 2’49”8

Fins a 48 classificats