Actualitat - 14/10/2010

CCV Parcmotor Castellolí – 12/10/2010
El Circuit Parcmotor Castellolí va acollir aquest cap de setmana, per segon cop aquesta temporada, una cita del Campionat de Catalunya de Velocitat. A diferència amb l’anterior reunió, on les altes temperatures van ser protagonistes, en aquesta ocasió la pluja va ser l’amfitriona de la prova organitzada per l’Escuderia Motor Terrassa. La quarta ronda del certamen català d’automobilisme de velocitat va comptar amb les categories Challenge Clàssic, Copa Doga i Turismes, que compartien pista amb un format de dues curses de 12 voltes; Open Fórmula, que inclou la categoria Sub-18 reservada als menors d’edat i les innovadores Eco Sèries, que amb un format d’una única cursa d’una hora de duració combinava les subcategories d’Eficiència i Regularitat.
Campionat de Catalunya de Turismes
La primera de les dues curses programades estava marcada per la presència d’aigua a la pista, cosa que complicava la tasca dels 16 pilots presents al traçat de l’Anoia. Henk Van Zoest va ser el clar dominador d’aquesta cursa, imposant el seu Seat León de la divisió D3 i sense donar opció als seus rivals. El guanyador en D2, Xavier Bonet amb el seu flamant Renault Clio Cup, va creuar la línia en segona posició de la general a més de 24 segons de Zoest; després d’aprofitar l’errada de Fortià Parés que a l’inici de la cursa cometia un error provocat per l’aigua quan rodava segon. Parés, creuava la meta en el tercer lloc d’honor i classificava el seu Seat León en la segona posició de D3. Daniel Correa (Renault Clio Cup) i Javier Esquembri (Volkswagen Golf) tancaven les cinc primeres posicions; Correa era quart absolut i segon en D2 mentre que Esquembri era cinquè i primer en D1.
La segona cursa va ser més moguda i tot i que la pista ja estava seca, conservava diversos revolts humits que trencaven el ritme als participants. Van Zoest liderava gran part de la cursa però a falta d’un terç per acabar, tenia un error i perdia una posició. El beneficiat era el seu més immediat perseguidor, Iván Cano, que d’aquesta manera es proclamava vencedor absolut i de D3. Eduard Lázaro amb el Renault Clio Cup creuava la meta tancant el podi i com a guanyador en D2. En D1, Toni Arrufat (Volkswagen Golf), es classificava en la quarta posició de la general i el segon classificat de D2, Óscar Correa (Renault Clio Cup), ho feia en la cinquena d’entre els turismes.
Challenge Clàssic Doga
A la Copa Doga l’home habitual del primer calaix del podi, Alex Cosin, va ser novament qui es va emportar la victòria entre els Volskwagen Golf a la primera cursa. El jove Cosin va agafar les regnes de la cursa des de l’inici de la cronometrada i es va dedicar a administrar la diferència amb els seus perseguidors. Al podi el van acompanyar Àlex Rodenas, segon i Pere Pallejà, tercer. Quim Roig va ser quart i va creuar la meta en la mateixa volta. A continuació van passar per sota de la bandera de quadres Marcel Quirós, David Mula, Miquel Serral, David Machado i Ricard Millan.
A la Challenge Open Clàssics només un participant, Joan Martí Pla, va prendre la sortida i va creuar la meta 12è de la general.
A la segona cursa, Alex Cosin dominava amb mà de ferro i es tornava a endur la victòria. Quirós i Roig van pugnar tota la cursa pels llocs del podi i finalment acabaven segon i tercer, respectivament. Pere Pallejà era quart, seguit de Bonfils, Pallejà, García, Millan i Serral. L´última plaça de la general anava a parar a mans de l’únic sortit de la Challenge Open Clàssics, en Joan Martí Pla.
Open Fòrmula + Sub-18
Les dues curses de l’Open Fòrmula van ser un monòleg de Samuel Checa que amb el seu Dallara F306 va adjudicar-se les dues victòries possibles i les dues voltes ràpides. James Adams i el F. Renault 2.0 el van acompanyar com a segon classificat en ambdues curses si bé, el tercer calaix, va ser ocupat per dos pilots diferents, a la primera cursa Azor Dueñas hi pujava i a la segona ho feia Javier Ruiz, vencedor alhora entre els Sub-18.
A la primera cronometrada Sergi Yborra passava per meta en quarta posició i a continuació ho feien els quatre pilots de la Sub-18; Igor Urien com a primer dels menors d’edat, Mauro Marques segon i Javier Ruiz tercer. Toni Alarcón creuava en la darrera plaça.
A la segona ronda, Victor Valiente era quart a la general i tercer a l’Open Fòrmula. Alarcón era segon en Sub-18 i Daniel Vacas tercer; Mauro Marques era el darrer en classificar-se.
Eco Sèries: Eficiència+ Regularitat
Contra tot pronòstic, la primera victòria en la categoria debutant Eco Sèries Eficiència es convertia en la més ajustada de tota la jornada. L’equip guanyador, format per Enric Sans i Oriol Julià (Peugeot 308) s’adjudicaven la cursa i la classe E3 amb una minsa diferència de 23 mil•lèsimes de segon. Teodosio Sangüesa era segon absolut i d’E3 al volant del seu BMW 320 TD mentre que l’autor del temps més ràpid en entrenaments, Oriol Mas, tancava el podi en tercer lloc i com a primer de la divisió E2. Esteve Gené era quart absolut i tercer E3 amb el mateix número de voltes que els anteriors. Jordi Llamas, amb una volta menys, creuava la línia de meta en cinquè lloc absolut i com a primer E4. En sisè lloc i com a únic E1, Victor Valiente i Sergi Yborra classificaven el seu VW Polo 1100. L’equip format per Mònica Casanovas i el pilot del WTCC Jordi Gené, a bord d’un Seat León TDI, eren setès i cinquès E3, seguits de David Becerra sisè E3. A continuació, Ivan Moles acabava com a segon E2 i Josep Lluís Merlos i el seu fill, Arnau Merlos, eren primers i únics E5. El darrer en concloure la cursa era Ramon Caus al volant d’un Golf MK I 1900 com a primer E3 Clàssic.
La classificació d’Eco Sèries Regularitat l’encapçalaven Sans-Julià; seguits d’Ivan Moles, Valiente-Yborra, Merlos-Merlos i Ramon Caus.