Actualitat - 31/05/2010

3a. Cursa Camp. de Catalunya Resistència Off-Road (Alguaire)

Alguaire, 31 de maig de 2010.- Ahir diumenge es va celebrar a Lleida, la tercera prova de la temporada. El circuit on es va realitzar la cursa va ser el Circuit d’Autocròs d’Alguaire. La tercera prova puntuable per la Copa de Catalunya de Resistència Off-Road 2010, va ésser organitzada per l’Escuderia C.A.V.A.
La jornada matinal es va disputar de la següent manera: a primera hora les Verificacions Administratives i Tècniques, continuant amb una única sessió d’entrenaments lliures i posteriorment la cursa, amb una durada de 3 hores.
Uns 80 pilots aproximadament d’arreu de la geografia catalana i prop de 30 vehicles es van desplaçar cap al Circuit d’Alguaire per a disputar la tercera cursa de resistència de la temporada. Al tractar-se de la modalitat de resistència, els equips formats per 2 o 3 pilots, van realitzant dos relleus de 45 minuts cadascun durant les 3 hores de cursa.
La Copa de Catalunya de Resistència Off-Road segueix essent una de les disciplines que més inscripció té durant el 2010. Degut en part al baix cost del preu de l’inscripció.
Entrenaments lliures
Els entrenaments lliures es van dur a terme segons l’horari establert entre les 10:00 i 10:30h. La sessió de lliures es va realitzar sense cap incident destacable, on els 30 equips inscrits van aprofitar per posar a punt les seves màquines i on els equips que no havien rodat al circuit lleidatà tenien la seva primera presa de contacte amb la pista.
Cursa de Resistència
Els participants de la tercera prova de la temporada, formaven la graella de sortida segons la seva classificació al campionat, després de dues curses disputades. Pels equips novells, es va procedir a sortejar les seves posicions a la graella, col.locant-los tot seguit dels equips amb més experiència. Encapçalant la graella es trobava l’equip amb el dorsal número 28, l’equip ‘Automoviles Pozo’, format pels pilots (A. POZO / T. MANCHA / O. ROS) amb un Peugeot 205.
Les curses de resistència off-road es caracteritzen per la seva duresa. La millor prova d’això ha estat el fet de que la tercera part dels pilots que van prendre la sortida no han finalitzat les 3 hores. 20 equips han passat per sota de la bandera de quadres, alguns d’ells visiblement afectats per de cops rebuts, però deixant clar la fiabilitat dels seus vehicles.
Cal destacar la pèrdua de la primera posició, pràcticament liderant la cursa fins al final, de l’equip Team TDI 1 amb SEAT Ibiza, que després d’encapçalar la cursa durant gran part d’ella, en la recta final de la prova i a causa d’un toc polèmic amb un dels seus rivals directes, l’equip GELIDA Motor amb VW Golf, va finalitzava la cursa en tercera posició, amb el cotxe molt tocat, al haver patit una bolcada en l’esmena’t incident.
L’única dona participant a la prova, l’Antonia Martínez, va pujar al tercer esglaó del podi de la classe 1, acompanyada per David Boltà, ambdós amb un Peugeot 205, també finalitzant en la setena posició de la general.
La propera cita del campionat de Resistència tindrà lloc el proper 3 d’octubre a Mollerussa, a no ser que la cursa de Masquefa, pendent de confirmació de la nova data, es disputi abans de la propera.



Classificació final Scratch:
1. J. MOLAS / J. SALADA (Opel Corsa) amb un total de 142 voltes.
2. T. ALONSO / I. ALONSO / J. CENTELLES (VW Golf) a 1 volta del primer classificat.
3. G. ABELLA / E. GOIXART / M. VALERO (SEAT Ibiza) a 1 volta del primer classificat.
Classificació Classe 1:
1. J. MOLAS / J. SALADA amb un total de 142 voltes.
2. G. FREIXAS / V. VILASECA (Opel Corsa) a 2 voltes del primer de classe.
3. D. BOLTÀ/A. MARTÍNEZ (Peugeot 205) a 3 voltes del primer de classe.
4.
Classificació Classe 2:
1. T. ALONSO / I. ALONSO / J. CENTELLES (VW Golf) amb un total de 141 voltes.
2. G. ABELLA / E. GOIXART / M. VALERO (SEAT Ibiza) a 1 volta del primer de classe.
3. M. NOGUE / J. FIGUEROLA (VW Golf) a 1 volta del primer de classe.