Més d’un centenar de vehicles van participar en la vintena edició del ja tradicional Ral·li de la Llana. La cursa constava de tres trams – Els Sants, Santa Eulàlia-L’Estany i Sant Feliu- Bigues, que els participants havien de completar a doble passada. Organitzat pel Motor Club Sabadell, el ral·li era puntuable per al Campionat de Catalunya, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més dels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i la Challenge Michelin.
La victòria va ser per a Albert Orriols i el habitual copilot, Lluís Pujolar. L’osonenc, al volant d’un Ford Fiesta WRC, es va situar al capdavant des de l’inici, ampliant poc a poc l’avantatge sobre els seus rivals. Després dels tres trams del primer bucle en que va ser el més ràpid, marcaria el quart escratx de la jornada. A partir de llavors, Orriols va ser més conservador i, malgrat trencar un palier a falta de dos trams, va poder segellar la victòria final. A més del triomf en la cursa, l’osonenc es va endur també el triomf en la Challenge Michelin.
Gran ral·li el disputat per Josep Bassas a la Llana. Amb Sergi Brugué de copilot, va situar-se en segona posició des del primer tram i va signar una cursa molt regular mantenint el segon lloc durant tota la carrera, primer entre els vehicles de dues rodes motrius.
El podi el va completar Ramon Cornet, al volant d’un Peugeot 308 N5. Acompanyat per Daniel Noguer al seient del copilot, Cornet va fer un ral·li de menys a més i, tot i una punxada que el va fer perdre temps, va poder assegurar el podi. Dos escratx en els dos darrers trams el van acostar a la segona posició però es va quedar a 1,9 segons d’aconseguir-ho.
La lluita pel podi va ser aferrissada. Dos Citroën C2 van posar les coses difícils a Ramon Cornet. Els de Marc Jiménez i Daniel Muntadas, que van acabar quarts, i d’Òscar Barroso i Brigitte Saurí, que serien cinquens perjudicats per una punxada, després d’haver estat al podi en els primers compassos de la cursa.
Entre els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, la victòria va ser per a Sergio Membrive i Tania García, amb un Peugeot 106. José Luis Vinagre i Cristina Español, amb un Renault Clio RS, van ser segons, calcant la mateixa posició aconseguida a Valls. El podi el van completar David Granados i Fernando Eguren, amb un Subaru Impreza amb tracció total.
El ral·li era puntuable també per als participants dels Campionats de Catalunya de Regularitat i va registrar una magnífica inscripció amb més d’una trentena de vehicles. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Francesc Xavier Domingo i Antoni Moragas, que participaven a bord d’un Porsche 911 SC. La segona posició va ser per a Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un BMW 325, mentre que el tercer lloc se’l van adjudicar Joan i Jordi Galtés, amb el seu habitual BMW 325.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un BMW 320i. Josep Morlans i Òscar Quiles, amb un Renault R5 GT Turbo, van repetir podi, tornant a ser segons com ja havien fet a Valls. El podi el van completar Joan Ignasi Fernández i Jordi Pérez, amb un Volvo 360 GLT.
Per classes, Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Renault Clio RS, van endur-se la classe 3. Els millors classificats de al classe 5 van ser Josep Rivas i Josué Sánchez, amb un Peugeot 106 1.3 Rallye. Josep Bassas i Sergi Brugué van ser els millors de la classe 6, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Jordi Vicens i Marc Sauleda, amb un Renault Clio RS. Josep Maria de Ferrer i Joaquim Alsina van guanyar la classe 9, amb un Porsche 911 SC. Victor Ribot i Jordi Ros es van endur la classe 10, amb un Renault 5 GT Turbo. José María Martínez i Luka Larrosa, amb un BMW M3, van guanyar la classe 13 i, finalment,, Albert Orriols i Lluís Pujolar, amb un Ford Fiesta WRC, van guanyar la classe 16. .
La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li Vidreres-Maçanet, sobre terra, que es disputarà el 21 de setembre.