Albert Orriols, amb Lluís Pujolar de copilot en el Skoda Fabia R5, es va adjudicar el 24è. Ral·li Girona. La prova, puntuable per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, la composaven 6 especials a doble passada, on destacaven els trams mítics del Costa Brava com Osor, Cladells i Els Àngels. La cita va estar marcada per la pluja que va acompanyar els participants en el transcurs de la prova.
Organitzada per l’escuderia Baix Empordà, la prova va reunir 75 participants i puntuava també per al Trofeu Catalunya de Ral·lisprints i les copes de Regularitat Esport i Superesport.
Albert Orriols i Lluís Pujolar tornaven a córrer després de l’accident patit al ral·li d’Osona. La parella es va situar al capdavant de la cursa ja en la segona especial, ampliant poc a poc el marge amb els seus immediats perseguidors. Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala, amb el seu habitual Ford Fiesta R5, van plantar cara, marcant dos escratx, i mantenint la lluita amb la parella líder fins a la primera passada per Santa Pellaia, en que es van veure obligats a abandonar. Amb Membrado i Vilamala fora de cursa, Orriols i Pujolar van començar a aplicar una estratègia conservadora, sense prendre riscos, arribant a la meta en primera posició.
Joan Segú i Alberto Gil van acabar la cursa en segon lloc, a bord d’un Citroën DS3 R3T. La parella va lluitar per entrar al posi durant tota la cursa, arribant a marca el millor temps en el primer pas per Osor i el segon per Sant Grau. Segú i Gil s’endurien també la Copa Pirelli.
El podi el van completar Marc Agustí i Josep Ramon Ribolleda, amb un Peugeot 206 XS, primers entre els vehicles de dues rodes motrius. La parella va fer un ral·li de menys a més, millorant els temps en les segones passades, en una lluita aferrissada amb els quarts classificats, el dakarià Daniel Oliveras i Marta Anglada, que competien amb un Seat Ibiza.
La Challenge Michelin va ser per a Óscar López i Minerva Salas, amb un Renault Clio, desens en la classificació general de la cursa.
Els participants del Trofeu Catalunya de Ral·lisprints havien de completar només el bucle del dissabte al matí, amb dues passades per tres trams: Cladells, Osor i Les Serres. El triomf va ser per a Iván i Sara Nieto, que amb el seu Ford Sierra Cosworth van marcar el millor temps en la primer passada per Osor. El segon lloc va correspondre a Miquel Labarias i Cristian Muñoz, amb un Renault Megane Cup, que van acabar la cursa a sis segons dels vencedors. Jonatan González i Mario Acosta, amb un Citroën Saxo, van completar el podi a més d’un minut dels guanyadors.
El Ral·li Girona va comptar també amb els participants del Campionat de Catalunya de Regularitat, tant Sport com Súper-Sport. En la categoria de Regularitat Super-Sport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323i. El podi el van completar Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un Volkswagen Golf GTI. La tercera posició va ser per a Jaume Mas i Jordi Ibarra, amb un Porsche 911 ST.
Pel que fa a la Regularitat Sport el triomf va ser per a Antoni Verdaguer i Jesús Mora amb el seu Porsche 944. El segon lloc va ser per a Narcís i Clàudia Marcó, amb l’habitual Lancia Delta HF Integrale. Completaven el podi Jordi Auret i Joan Baptista Esquius, amb un Renault 5 GT Turbo.
La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de Ral·lis, que serà sobre terra, serà el Ral·li de Vidreres que se celebrarà el 23 de setembre.
GALERIA FOTOGRÀFICA COMPLETA A http://bit.ly/2fjdh8K