Ambient festiu en l’inici del Ral·li Osona. La prova, que aquesta any arribava a la seva 50ena. edició, arrencava divendres des del podi de sortida de la plaça Major de Vic. Organitzada per l’escuderia Osona, la cursa va aplegar més de 90 equips i puntuava, a més del Campionat de Catalunya, per a la Copa de Catalunya de ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, a més dels Campionats de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i el Volant RACC..
Molts aficionats van seguir en directe les evolucions dels participants durant el ral·li. Una cursa que constava de set trams cronometrats, amb 14 passades, entre les que s’hi incloïa les de la Súper Especial al Circuit d’Osona.
Albert Orriols, acompanyat com sempre per Lluís Pujolar, va dominat el ral·li de dalt a baix, guanyant 11 dels 14 trams cronometrats. Adaptat cada vegada més al seu nou Ford Fiesta RS WRC, l’osonenc va fer valer la superioritat de la seva muntura i va anar marcant un escratx darrere l’altre fins a aconseguir la victòria.
L’abandonament prematur de Xavier Domènech, actual líder del català, va deixar Orriols amb Josep Maria Membrado com a contrincant directe. Al volant d’un Ford Fiesta ST VR5 i acompanyat per Jordi Vilamala, Membrado no va acusar el temps d’inactivitat i va plantar cara durant tota la cursa. Fins i tot, va marcar tres escratx en la jornada de dissabte. Al final, acabaria a 18 segons del líder.
En tercera posició, a tres minuts i mig del vencedor es va classificar Daniel Balasch, que ha aconseguit pujar al podi en les tres últimes edicions del ral·li Osona. Balasch, amb Jordi Barrabés al seient del copilot, va fer un ral·li de menys a més. Després de perdre molt temps per un problema amb el turbo del seu BMW Mini durant la primera jornada, va remuntar en la segona.
En la part final del ral·li, la parella va mantenir un apassionant frec a frec amb el Peugeot 208 VTI R2 de Josep Bassas i Manel Muñoz, que quedarien finalment a 24 segons del podi. Bassas i Muñoz serien els més ràpids entre els vehicles de dues rodes motrius i s’adjudicarien també la Copa Pirelli.
Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Peugeot 106 Rallye S20, van endur-se el triomf entre els participants de la Challenge Michelin.
A Osona tornava Ramon Cornet, guanyador del Volant RACC 2016. Amb Daniel Noguer de copilot, estrenava un Peugeot 308 N5. La sort no els va acompanyar i van abandonar prematurament per problemes mecànics.
Entre els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, la victòria va ser per a Sergi Guix i Jennifer Falcón, amb un Citroën AX GT. La parella va marcar el millor temps en quatre dels cinc trams disputats. Van completat el podi Jordi i Sara Oliva, que competien amb un Peugeot 205 GTI Maxi, i Jaume Darné i Carlos Cabrero, tercers, a bord d’un Renault Clio VR3T.
El Ral·li Osona era puntuable també per als participants de Regularitat. En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joaquim Gummà i Joaquim Turón, amb un BMW 323. La segona posició va correspondre a Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un BMW 325 E30, mentre que el tercer lloc se’l van adjudicar Joan i Jordi Galtés, amb un altre BMW 325 E30.
Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Carles Miró i Ivan Matavacas, amb un Porsche 911 SC. La segona posició va ser per a Antoni Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. El podi el completarien Pau Coma-Cros i Marcos Rivero, amb un Porsche 911.
El Volant RACC / Trofeu Mavisa celebrava al Ral·li Osona l’última cita abans de l’aturada estiuenca i del retorn al setembre de les proves sobre terra. A Osona, Sergi Francolí va donar un pas de gegant per aconseguir el títol. Amb Maria Salvo de copilot, Francolí va guanyar amb autoritat la cursa, i augmenta de forma considerable el seu avantatge al capdavant del certamen. L'equip format per Daniel Dalmau i Ricard Mateu van rodar a un gran ritme fins aconseguir la segona posició. El tercer calaix del podi va anar a parar a mans de Marc Paradell i Xavi Quesada, gràcies als excel·lents registres que van signar en les especials del matí de dissabte. Un petit ensurt amb la degradació dels pneumàtics els va fer replantejar la part final del ral·li, sortint en mode conservador per assegurar aquest anhelat resultat i d'aquesta manera escalar posicions en el campionat.
Per classes, Oriol Boluda i Oriol Fuentes, amb un Peugeot 106 Rallye S20, van ser els millors en la classe 2. Pere Rovira i Marc Sauleda, amb un Renault Clio Sport 2.0, van endur-se la classe 3. Josep Bassas i Manel Muñoz van ser els millors de la classe 6, amb un Peugeot 208. La classe 7 va ser per a Jordi Medina i Joaquim Nogué, amb un Renault Clio R3T. Josep Lluís Diego i Xavier Crosas, amb un Mitsubishi Lancer EVO IX, es van apuntar la classe 8. Juan Armadans i Miguel Angel Ibáñez, la 9, amb un Ford Escort RS 2000. Ignasi Contijoch i Xavier Mitjavila, amb un BMW 323i, van guanyar la classe 10. Carles García i Xavier Serra, van guanyar la 13 amb un BMW M3 2.9. Jordi Terricabras i Yeray Soto, amb un Peugeot 306 GTI, van ser els millors de la classe 14. Finalment, Albert Orriols i Lluís Pujolar, amb un Ford Fiesta RS WRC, van guanyar la classe 16.
La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li de Cervera de l’1 de setembre, sobre terra.
Fotos: JM Montaner (Escuderia Osona)