Actualitat - 20/03/2016

Josep Maria Membrado (Ford Fiesta R5) s’imposa al 8è. Ral·li La Pineda Platja en l’estrena de la Copa d’Asfalt

  • Amb Jordi Vilamala de copilot, va ser el més ràpid en quatre especials en un ral·li marcat per la boira que fins i tot va obligar a anul·lar dos trams

La Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt es va estrenar aquest cap de setmana amb la disputa del Ral·li La Pineda Platja, amb centre neuràlgic a la localitat tarragonina de Vilaseca. La cursa era puntuable, a més de la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, per l’Open Bridgestone i Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Super-Sport, a més del Volant RACC / Trofeu Mavisa. Organitzat per l’Escuderia Costa Daurada, el ral·li va aplegar prop de 70 vehicles i constava de quatre trams: La Mussara, Castillejos, Escornalbou i La Teixeta, als quals els participants havien de fer dues  passades.

Josep Maria Membrado, amb Jordi Vilamala al seient de copilot, va situar el seu Ford Fiesta R5 al capdavant de la cursa des del primer tram, arribant a registrar el millor temps en quatre especials. El ral·li va estar marcat pel mal temps i la boira que va obligar a anul·lar dues de les especials, la primera passada per Castillejos i la segona per Escornalbou. Amb un alt ritme de cursa, Membrado i Vilamala van fer un ral·li molt regular i van acabar imposant-se amb un avantatge de pràcticament un minut sobre el segon classificat.

Albert Orriols i Manel Muñoz van intentar mantenir el ritme del líder i van arribar a fer el millor temps en dues de les especials. Amb el Porsche 911 GT3, van acabar la cursa en segona posició, però van acabar exclosos a causa de la reclamació posterior d’un contrincant per una assistència en un lloc no autoritzat.

Carles Duran i Albert Cardó, amb un Renault Clio Sport, van rodar durant tota la cursa en posicions de podi, mantenint el tercer lloc fins a l’arribada a la meta. L’exclusió d’Orriols els va fer escalar un lloc i al final van acabar en segona posició, imposant-se, a més, entre els vehicles de dues rodes motrius.

Eduard Puig i Anna Davi, amb un Renault Clio RS, van fer un ral·li molt complet, lluitant fins al final per pujar al podi. En la darrera especial van aconseguir marcar el tercer millor temps i, gràcies a la sanció sobre Orriols, van acabar ocupant la tercera posició, per davant de Raul Montejano i Francesc Olivé, que amb un Citroën ZX, es van quedar fora del podi per poc més d’un segon. Puig i Davi s’endurien també la Challenge Michelin.

L’Open Bridgestone de Ral·lisprints d’Asfalt el van guanyar Alberto Gil i Oriol Fuentes, amb un Citroën Saxo VTS, amb un avantatge de 51 segons. Gil i Fuentes acabarien catorzens en la classificació general. La segona posició de l’Open va ser per a Marc Qué i Carles Planell, amb un Peugeot 205 Rallye. La parella, que va marcar l’escratx en la meitat dels trams disputats es va quedar sense opcions de victòria després d’una penalització d’un minut en la primera passada per Escornalbou. El tercer calaix del podi de l’Open Bridgestone el van ocupar Marc Valverde i Tània Lozano, amb un Citroën Saxo 16v, a més d’un minut dels vencedors.

Entre els ER, el triomf va ser per a Renée Waare i Xavier Ramírez, amb un Peugeot 106 Rallye, que van acabar desens a la general del ral·li.

El Volant RACC / Trofeu Mavisa s’estrenava aquesta temporada en el Ral·li La Pineda Platja. La Copa de promoció ofereix bones dosis d’emoció i molta competitivitat en cada un dels trams per on discorre. I en el debut a Tarragona la cursa no va decebre a ningú. Daniel Muntadas és el primer líder del certamen. Amb el seu copilot, Oriol Vives, van fer una cursa de menys a més en un ral·li complicat especialment per les difícils condicions meteorològiques. Amb aquesta victòria Muntadas, encapçala la classificació provisional del Volant RACC.

Després d'una petita sortida de pista en el primer tram que els va complicar molt les coses, l'equip Pep Bassas i Jaume Poch van realitzar una actuació excel·lent amb molt bons temps, acabant a 11 segons dels líders.

Alfred Español, amb Eduard Ferran de copilot, va acabar tercer i va confirmar la seva bona progressió, marcant el millor temps en algun dels trams.

El ral·li La Pineda Platja era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Super-sport el primer lloc va ser per a Xavier Domingo i Jordi Vilagrà, amb un Porsche 911. La segona posició va correspondre a Jordi i Gerard Caralt, amb un Volkswagen MKII 16v, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier i Arnau Pons, amb un Toyota Celica 2.0 Turbo. Pel que fa a la Regularitat Sport el triomf va ser per a Carlos Fernández i Isabel García, amb un Volkswagen Golf GTI, seguit d’Ignasi Fernández i Jordi Pérez, amb un Volvo 360GLT. El tercer lloc va ser per a Juan José Guillamet i Sebastià García, amb un Porsche 944.

Per classes, Daniel Muntadas i Oriol Vives, es van imposar en la classe 1, amb un Peugeot 107. Carles Duran i Albert Cardó, amb un Renault Clio Sport, es van adjudicar la classe 3, mentre que la 4 va ser per a Albert Roger i Eloi Montalà, amb un Mitsubishi EVO IX. Antoni Rodríguez i Guillem Godayol van guanyar la classe 6, amb un Citroën Saxo 16v, mentre que Eduard Puig i Anna Davi, van ser els millor en la classe 7, amb un Renault Clio RS. Narcís Pou i Marc Vila, amb un Lancia Delta Integrale, van ser els guanyadors de la classe L. Jaime Abad i Álex Valle es van endur la classe 11, amb un Ford Sierra Cosworth i, finalment, Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala es van imposar en la classe 12, amb un Ford Fiesta R5.

La propera prova prevista, puntuable pel Campionat de Catalunya de Ral·lis serà el Ral·li Pla d’Urgell del 2 d’abril, que es disputarà sobre terra i serà puntuable també per al Volant RACC.