El 1r. Rallysprint Les Masies de Voltregà, per a Jordi Oliva-Sara Oliva (Peugeot 205)
• Carles Garcia-Xavier Serra (BMW M3 E36) s'han classificat segons i Daniel Sucarrat-Paula Sucarrat (Renault Clio Sport Ragnotti), tercers
• José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30) pugen al calaix més alt en Regularitat Sport
• Josep Cutrina-Albert Forcada (Renault 5 Turbo2) s'imposen en Regularitat
El Rallysprint Les Masies de Voltregà va ser la prova que va obrir la llauna de l'esperat MOTORFESTIVAL Les Masies de Voltregà. En ella, van estar en joc les modalitats de Velocitat, Regularitat Sport i Regularitat. La cita, organitzada per V-Line.Org, juntament amb l'Ajuntament de Les Masies de Voltregà, va constar de dos trams (Trona-Orís i La Vola-St. Pere), disputats dues vegades cadascun, en els quals els participants van completar un total de 33,28 km cronometrats.
Xavier Domènech-Susana Cercadillo (Porsche 997 GT3 RS) van aconseguir marcar tots els escratx de la prova, però una penalització els va deixar sense opcions de podi. D'aquesta manera, eren uns ràpids Jordi Oliva-Sara Oliva (Peugeot 205) els qui no van desaprofitar l'oportunitat de donar gas a fons, per a convertir-se així en els vencedors de la prova, seguits de Carles Garcia-Xavier Serra (BMW M3 E36) i Daniel Sucarrat-Paula Sucarrat (Renault Clio Sport Ragnotti).
Emoció fins al final
Un assolellat i calorós dia donava la benvinguda als pilots, copilots i les seves respectives muntures per a iniciar una intensa jornada en la qual Domènech-Cercadillo partien com uns dels grans favorits. Així, eren els qui marcaven el primer escratx i demostraven les seves intencions ja a l'inici del ral•li. Per darrere, Sergi Guix-Arnau Parera (Peugeot 106) aconseguien el segon millor crono, amb uns Josep Mª Soler-Josep R. Ribolleda (Porsche 997 GT3) que els seguien molt de prop per a aconseguir el tercer lloc.
En el segon tram, La Vola-St. Pere (8,6 km), Xavi Domènech aconseguia parar el crono novament amb el millor registre, però en aquesta ocasió, el segon millor temps era per a Josep Mª Soler, qui anotava un temps 1,4 segons més lent que Domènech. Sergi Guix era tercer. Així doncs, al final del bucle matutí Xavi Domènech-Susana Cercadillo lideraven la prova, seguits de Soler-Ribolleda a 8,6 segons i de Guix-Parera a 17,7.
Després del reagrupament i l'assistència, s'iniciava el segon bucle del ral•li, en el qual Domènech continuava demostrant el seu alt nivell i s'emportava un altre escratx, però una penalització de 2 minuts per avançar-se en un control horari el feia caure considerablement en la classificació fins al desè lloc de la general. Per darrere, gir total de guió, tant Guix com Soler sofrien avaries mecàniques en els seus cotxes i havien d'abandonar la prova. Així, uns constants Jordi Oliva-Sara Oliva (Peugeot 205) ascendien fins al primer lloc, amb Carles Garcia-Xavier Serra (BMW M3 E36) perseguint-los molt de prop a 5,2 segons i tancava les posicions del podi Daniel Sucarrat (Renault Clio Sport Ragnotti), amb la seva filla Paula Sucarrat de copilot, qui s'estrenava en aquest ral•li.
En l'últim i decisiu tram, Domènech era novament qui anotava el millor temps, però finalment eren Oliva-Oliva els qui s'emportaven l'or de la prova. La plata va ser per a uns molt competitius Garcia-Serra i el bronze se'l van emportar Sucarrat-Sucarrat.
Un ral·li molt igualat en Regularitat
La cursa de Regularitat Sport va deixar una molt bonica lluita entre dos grans especialistes. José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW 320i E30) i Joaquim Gummà-Joaquim Turon (BMW 323I E21) que van protagonitzar un duel amb diferents canvis de posicions i molta igualtat. En l'últim tram va ser on es va decidir tot, en el qual van arribar separats per tan sols 0,3 punts, amb Gummà portant la davantera. Però a La Vola-St. Pere 2, José Luis Moreno va mostrar la seva millor versió per a acabar pujant al calaix més alt del podi amb un avantatge de 0,6 punts. Jordi Auret-Gil Tarabal (Peugeot 205 1.9 GTI) van tancar el podi.
En Regularitat, Josep M. Molas-Ramon Ferrés (Ford Escort MK2) van començar dominant, però una avaria mecànica els va impedir poder seguir. Així, Josep Cutrina-Albert Forcada (Renault R5 Turbo 2) i Josep Cunill-Xavier Cunill (Renault 5 GT Turbo) van tenir un molt disputat ral·li, que al final es va emportar Cutrina. Els tercers van ser Andreu Vigué-Josep M. Cases (Renault 5 Turbo2).
Font: Comunicació Vline
Imatge: Todomotor Rallys