Actualitat - 27/04/2016

Victòria de Josep M. Membrado i Jordi Vilamala (Fiesta R5) en el 18è. Ral·li Ciutat d’Igualada

  • Xavier Domènech i Óscar Sánchez, amb un BMW Mini Proto, van ser segons, superant Nil Solans i Miquel Ibáñez (Peugeot 208 R2)
  • Marc Qué i Francesc Sabaté (Peugeot 205 Rallye), es van imposar entre els participants de l’Open Bridgestone de Ral·lisprints

Igualada i les carreteres de l’Anoia van acollir el 30 d’abril la segona prova de la temporada del Campionat de Catalunya de ral·lis, primera sobre asfalt. La cursa, que arribava a la seva 18a. edició, era puntuable pel Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, l’Open Bridgestone i el Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt, a més de la Copa de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport.

Organitzada pel Moto Club Igualada, la cursa constava de cinc trams: Orpí, la Llacuna, Sant Jaume, Santa Perpètua i Savallà, als quals els participants del català havien de fer dues passades.

Com ja havia succeït en l’estrena del Campionat al Pla d’Urgell, el ral·li va començar amb el domini del Mitsubishi Colt Proto de Miquel Prat i el seu copilot, Daniel Montaner. El de Castellfollit del Boix es va situar al capdavant de la cursa des del primer tram. Només va cedir un escratx en els sis primers trams però després de fer el millor temps en la setena especial va haver de deixar el ral·li per problemes mecànics.

Josep Maria Membrado, amb Jordi Vilamala al seient de la dreta del Fiesta R5, van fer un ral·li molt regular, rodant sempre prop de Prat i Montaner. El pilot d’Olost va ser el més ràpid en la segona passada per Orpí i ja com a líder va fer escratx en les dues darreres especials disputades. Els dos darrers trams es van anul·lar per l’accident de trànsit d’un participant envestit per un cotxe aliè a la cursa en un tram d’enllaç. Amb la victòria a Igualada, Membrado i Vilamala encapçalen la classificació provisional del Campionat de Catalunya de Ral·lis.

Xavier Domènech i Óscar Sánchez, amb un BMW Mini Proto, van acabar en segon lloc, a 32 segons dels guanyadors. Domènech i Sánchez van fer un ral·li molt regular, lluitant pels primers llocs des de les primeres especials, augmentant el ritme a mesura que avançava al cursa fins a assegurar el podi a l’inici del segon bucle. Sens dubte un segon lloc que els permetrà sumar uns bons punts en la classificació del Campionat català.

Al volant del Peugeot 208 R2, Nil Solans i el seu copilot Miquel Ibáñez, van fer un bon ral·li. En posicions de podi els quatre primers trams, van caure a la quarta posició en el segon pas per la Llacuna. Amb l’abandonament de Prat i Montaner van tornar a ocupar la tercera posició i van aconseguir, primer, mantenir i, posteriorment, ampliar  l’avantatge sobre el quart classificat, un altre Peugeot 208 R2, el de Pau Frigola i Marc Sauleda. A més del tercer lloc, Solans i Ibañez, els més ràpids en dues rodes motrius, s’imposarien en la Challenge Michelin.

José María Martínez, amb Luka Larrosa al seient del copilot, va portar el BMW M3 E-30 fins a la cinquena posició, primer entre els vehicles del grup H.

Els participants en l’Open Bridgestone de Ral·lisprints d’Asfalt només havien de recórrer els sis primers trams. La victòria va ser per a Marc Qué i Francesc Sabaté, amb un Peugeot 205 Rallye. El segon lloc va ser molt disputat. Alberto Gil i Oriol Fuentes, i Àngel Bonavida i Anna Tallada, ambdós amb un Citroën Saxo VTS, arribaven a la darrera especial separats per poc més d’un segon. En el darrer tram Gil i Fuentes van ser més ràpids i van acabar segons de l’Open. Bonavida i Tallada es van haver de conformar amb la tercera posició, primer entre els vehicles de l’Open 1.

La victòria en el Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt va ser per a Rubén Muñoz i  Javier Martínez, amb un Peugeot 106 S16.

Entre els ER, el triomf va ser per a Mario Acosta i Jonatan González, amb un Citroën Saxo VTS.

El ral·li Ciutat d’Igualada era puntuable també per als participants de la Regularitat, que va reunir 22 vehicles.  En la categoria de Regularitat Super-sport el primer lloc va ser per a Xavier Domingo i Eloi Alsina, amb un Porsche 911. La segona posició va correspondre a Fidel Fernández i Marcos Rivero, amb un Honda Civic, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Joan Tomàs i Xavier Chornet, amb un Citroën ZX. Pel que fa a la Regularitat Sport el triomf va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911, seguit d’Antoni Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. El tercer lloc va ser per a Jorge i Pedro Villasan, amb un Seat 127.

Per classes, David Cebrián i Jaime Morales, amb un Peugeot 107, es van imposar a la classe 1. Pau de las Heras i Gerard Alsina van guanyar la classe 3, amb un Renault Clio Sport, mentre que Albert Roger i Eloi Montalà es van endur la classe 4 amb un Mitsubishi Lancer EVO IX. Nil Solans i Miquel Ibáñez es van adjudicar la classe 6 amb un Peugeot 208 R2. Eduard Puig i Anna Davi es van endur la classe 7, amb un Renault Clio RS. Jordi Trius i Jordi Puchol es van anotar la classe 8, amb un BMW M3 E36. José María Martínez i Luka Larrosa, amb un BMW M3 E-30, es van endur la classe 10, mentre que David i Marcel Abad, amb un altre BMW M3 E-30, van ser els guanyadors de la classe 11. Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala van imposar-se en la classe 12, amb un Ford Fiesta R5.

La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de Ral·lis, que serà també sobre asfalt, serà el Ral·li Empordà previst per al 28 de maig.